Topics: 256
is ook beter! Ben zeer benieuwd naar het resultaat van het Polen avontuur! De auto's zijn het waard. Er zitten idd aardig wat krokante plekjes her en der :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
trouwens ... welkom hier!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 38
Er zitten hier en daar wat slechte stukjes, maar ik heb ze slechter gezien.
Als er niet veel meer tevoorschijn komt hoeft het echt geen nachtmerrie te zijn / worden.
Wens je wel veel succes :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 135
Allereerst hartelijk welkom! Erg leuk dat je je verhaal verteld. Hoe meer zielen hoe meer vreugd (en al helemaal als het om 240 Turbo gaat voor mij persoonlijk!)
Ik heb zelf ook een 245 Turbo waar ik aan bezig ga binnenkort. Hij staat al 1,5jaar stil te wachten op een schroevedraaier. Volgens mij is het zelfs dezelfde kleur als die van jou! :-) Je moet maar eens grasduinen hier want Ticcie is op dit moment ook bezig met een Volvo 245 Turbo project.
Ik zie dat het je al gelukt is een plaatje te plaatsen. Kijk zowieso ook even naar de Forum FAQ (FAQ=frequently asked questions) Daar vind je info over het gebruik van het forum en ook de regeltjes (al zijn die niet zo scherp als het daar staat ;-))
http://forum.volvolvo.nl/viewforum.php?f=24
Ik ben benieuwd hoe de polen er mee om gaan en wat het resultaat wordt. Laat vooral foto's zien, en stel vragen als je wat nodig hebt!
Succes en veel plezier hier op h
et forum VOOR Volvo 200 liefhebbers, VAN Volvo 200 liefhebbers!
PS: we zijn bezig met een portal voor Volvolvo.nl Daar kun je, onder andere, straks net als bij
http://www.nordicturbo.nl ook je foto's plaatsen! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 49
Citaat:Via een oud collega kwam ik onlangs echter in contact met een Poolse plaatwerker en deze vertelde me dat hij alle werkzaamheden, onderbouwd door een uitgebreide fotoreportage, kon uitvoeren voor ca. â⬠2.500,00 en dus gaat papa's projectje binnenkort op de trailer naar Polen. Tegelijk met de auto en plaatwerkdelen gaan ook nieuwe raamrubbers rondom mee zodat het optische deel vast in orde is.
Om je gerust te stellen: mijn 264 is ook in Polen uit elkaar geweest. Is erg mooi geworden. Heb nu in totaal 6 auto's die kant op gebracht. Allemaal dik in orde! Prijzen zijn vergelijkbaar met wat jij moet betalen.
Regelen ze voor dat bedrag ook je vervoer? Dan heb je het helemaal goed geregeld. Mocht je het leuk vinden dan heb ik nog wel wat foto's van mijn 'project'. Laat maar horen!
Groeten,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Sander van Buiten schreef:Mocht je het leuk vinden dan heb ik nog wel wat foto's van mijn 'project'. Laat maar horen!
anders ik (wij) wel :-)
Komt voor elkaar Henqui! Volgens mij heb ik nu alles in orde/huis: kabelinternet, digi camera en de CD-Rom's met de foto's.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
poeh, dat kon nog wel eens een hele plaatwerk-klus worden! Ik zie een heleboel overeenkomsten met mijn auto (zie 'mijn turbo-project') en vrees dat er nog wel wat roest en narigheid onder de bodem vandaan komt.
De deuren zien er heel belazerd uit: koop een paar goede deuren van na 1989 (die zijn verzinkt en roesten een stuk minder), sloop die rubberstrips eraf en laat dan in Polen de gaatjes vd bevestiging vd strips dichtlassen. Als je die oude laat opknappen, dan gaan ze toch weer roesten.
En lever bij de auto meteen al het plaatwerk van Klokkerholm mee: dat kost je bijna niks, past perfect en scheelt die Polen een heleboel uren pasmaken. Ben benieuwd wat jou strategie oplevert! Het gaat denk ik in ieder geval sneller! Mijn lasser houdt het denk ik voorlopig gezien na mijn project... anders was dat misschien een optie.
Bereid je idd maar voor op de nodige verrassingen. De laatste auto die ik naar Polen heb gebracht is een 265GLE uit '79 die voor een heel behoorlijk bedrag bij Carlo Schmidt was gekocht als 'leuke auto met iets werk'...........dat was een behoorlijke understatement.
Auto was door en door verrot en niet op de lulligste plaatsen: alle gordelbevestigingspunten, bumpersteunen en nog zo wat. De Polen had de klus voor een vaste prijs aangenomen en dat was maar goed ook! Ook hiervan zal ik de foto's eens opsnorren.
Topics: 3
TheSaint77 schreef:Allereerst hartelijk welkom! Erg leuk dat je je verhaal verteld. Hoe meer zielen hoe meer vreugd (en al helemaal als het om 240 Turbo gaat voor mij persoonlijk!)
Ik heb zelf ook een 245 Turbo waar ik aan bezig ga binnenkort. Hij staat al 1,5jaar stil te wachten op een schroevedraaier. Volgens mij is het zelfs dezelfde kleur als die van jou! :-) Je moet maar eens grasduinen hier want Ticcie is op dit moment ook bezig met een Volvo 245 Turbo project.
Ik zie dat het je al gelukt is een plaatje te plaatsen. Kijk zowieso ook even naar de Forum FAQ (FAQ=frequently asked questions) Daar vind je info over het gebruik van het forum en ook de regeltjes (al zijn die niet zo scherp als het daar staat ;-))
http://forum.volvolvo.nl/viewforum.php?f=24
Ik ben benieuwd hoe de polen er mee om gaan en wat het resultaat wordt. Laat vooral foto's zien, en stel vragen als je wat nodig hebt!
Succes en veel plezier hier op het forum VOOR Volvo 200 liefhebbers, VAN Volvo 200 liefhebbers!
PS: we zijn bezig met een portal voor Volvolvo.nl Daar kun je, onder andere, straks net als bij http://www.nordicturbo.nl ook je foto's plaatsen! :-)
ZO....en nu eerst even alle posts hier beantwoorden;-)
Ik ben persoonlijk een echte 240 adept.....en behoorlijk idolaat van de Estate. Het leuke is dat mijn partner ook steeds enthousiaster begint te worden. Het feit dat de auto ââ¬78,00 per jaar aan verzekering kost draagt daar een gevoelig steentje aan bij :wink:
De kleur(en) :wink: van de auto zijn nog mooier dan je kunt voorstellen want als je er dichtbij staat lijkt het net of de auto met grote rechte halen is geschuurd met korrel 120 :?
Bedankt voor het welkom en je zult me hier waarschijnlijk regelmatig terug zien. De eerste indrukken zijn in ieder geval zeer positief!
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?