12 August 2006, 20:32
Kleppen.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
backfire
|
12 August 2006, 20:32
Kleppen.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
12 August 2006, 22:44
nee, als kleppen gedaan zijn check dan je gasmengsel:
volgens de APK norm mag deze bijv. 1.3% CO meting hebben, maar loopt je motor lekkerder en mooier op zeg 2%. dat moet je checken! en vonken op je bobinekabel: niet goed!!
orte Bochtenridder
![]()
13 August 2006, 01:23
Yup, ik zou eerst maar eens naar een garagebedrijf rijden en vriendelijk vragen of je even de CO tester in de uitlaat mag steken. Mogelijk zit er ergens een luchtlek of heeft je verdamper minder opbrengst gekregen waardoor je op een te arm mengsel rijdt.
Een tweede is dat je je bougie's en bougiekabels dient te vervangen. Je bougie's hebben kennelijk een dusdanig hoge weerstand dat de spanning liever elders overslaat. En de bougiekabels zijn kennelijk vuil van binnen en hebben geen isolerende werking meer maar geleiden de stroom juist door de dop naar buiten. Geen goede zaak. Een misvurende motor zal op den duur zijn kat smelten en deze zal gaan dichtzitten. Backfires door overslaan, dat kan ik me zo even 123 niet voorstellen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
13 August 2006, 18:25
bougiekabels schoongemaakt en recht gehangen, geenvonk meer te zien
het gekke blijft dat ik van de ene op de andere dag opeens onzettend last heb van backfires, vanuit stationair 1 op de 3 keer gas geven levert een backfire op, of de motor warm of koud is maakt niet uit, wat ik nu doe is steeds als ik stil sta, en weer op moet trekken even het systeem op benzine zetten, en dan 2 seconde later weer overschakelen op gas, weet alleen niet of ik dit lange tijd moet doen, wel heb ik nu op deze manier geen enkele backfire gehad ik ga zowiezo even terug naar van amerongen, want het kan toch niet anders zijn dan dat er iets stuk gegaan is heeft er nog iemand suggesties nogmaals bedank voor alle reacties groet frank
45 super polar
14 August 2006, 09:56
frank schreef:bougiekabels schoongemaakt en recht gehangen, geenvonk meer te zien Maar toch kun je ze beter vervangen..... Gr :twisted:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
17 August 2006, 15:37
het probleem is verholpen !!!!!!!!!
afspraak gemaakt bij van amerongen hebben naar de kleppen gekeken, gas afgesteld en ontsteking 3 graden later en de bougies schoongemaakt ik weg rijden en nog steeds hetzelfde probleem !!!!!! ik weer terug en gevraagd of het dan toch niet de bougiekabels konden zijn, maar nee die waren volgens hun goed gevraagd of ik toch even een nieuwe set mocht lenen, en zowaar het probleem opgelost !!!!!!!! je kan het dus toch het beste zelf doen, nogmaals bedankt voor alle advies, meerdere mensen hadden dit namenlijk ook gezegd ps weet iemand hoe ik foto's kan laden op deze site
45 super polar
17 August 2006, 15:52
gefeliciteerd Frank!
Enne...voor hoe je de plaatjes erop krijgt; kijk hier en dan de tweede van boven. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
17 August 2006, 16:42
Dus jij de ontsteking weer vroeger gezet ?
Maare... Kan iemand mij uitleggen waarom een overslaande motor een back-fire geeft ? Ik zou verwachten dat dit klappen uit de uitlaat geeft.
17 August 2006, 18:04
Bozzma schreef:Dus jij de ontsteking weer vroeger gezet ? Hij zegt dat de timing niet hielp, maar de bougiekabels de oorzaak waren... ik denk dat misschien de spanning van ÃÂÃÂn naar een andere bougiekabel is gesprongen (inductie?) en daardoor de verkeerde bougie vonkte... maar blijft een gokwerkje ![]()
17 August 2006, 21:50
Dat kan wel, maar dan door de verdelerkap. Maar die is niet vervangen. Maar goed. Blijkbaar gebeurd het toch. Op letten dus.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|