Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
backfire
hallo allemaal
ik heb sinds 2 maanden een super polar op gas, en heb die tijd zonder problemen gereden, nu heb ik opeens sinds een paar dagen heel erg last van backfires, waarbij de slang van het luchtfilter er steeds afknalt
het gebeurt bij warme en bij koude motor,
heb de bougies, kabels,verdelerkap en rotor al vervangen,
hij loopt verder erg mooi op benzine en gas, alleen stationair op gas een heel klein beetje onregelmatig
er zit een lpg systeem in van vogels, start automatisch op benzine, het is een gewone 2 liter injectie uitvoering.
zou er iets met de verdamper zijn?
deze zit er al wel 100 a 200 duizend km in
heeft iemand suggesties?
alvast bedankt
45 super polar
Antwoord
kleppen stellen?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
dat is een snelle reactie
de kleppen zijn al gesteld bij de afleverings beurt 2 maanden geleden
daar kan het dus volgens mij niet aan liggen

verder is het zo dat er alleen een backfire ontstaat als de motor stationair draaid en ik gas geef
45 super polar
Antwoord
afstellen?( te schraal mengsel)
nieuwe bougies( en afstand gecontroleerd?)?
nieuwe bougiekabels/bobinekabel?
rotor+ verdeelkap?
luchtfilter?
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Kijk ook gelijk even naar de PCV box, buisjes en flametrap. En probeer het probleem zo snel mogelijk te verhelpen... want als je een lucht massa meter hebt vind deze het niet fijn. (ookal heeft die van ons al 100+ backfires overleefd Tongue)
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
is het afstellen het afstellen van het stationair mengsel?
en pvc box en flame trap weet ik niet te vinden
is las ook ergens dat je de ontsteking kunt checken door in het donker wat water over het systeem te spuiten en te kijken of er vonkjes zijn,
bij mij zie ik op 1 of 2 plekken een paar hele kleine vonkjes van een bougiekabel naar het blok, kan dit kwaad?

het gekke vind ik dat ik eerst geen enkele backfire heb gehad, en nu rij ik gewoon niet meer weg op gas, omdat ik dan 50% kans op een backfire heb, maar kan ik wel prima op gas rijden als de auto gewoon in beweging is
45 super polar
Antwoord
Citaat:en pvc box en flame trap weet ik niet te vinden

Het is PCV, misschien issie wel van Polyvynilchloride, maar PCV staat voor Positive Crankcase Ventilation, oftewel de overdruk die er in de motor kan ontstaan door lekkage van de cilinderwand. Deze wordt afgevoerd via de PCV box waar de olie en de lucht gescheiden wordt. De lucht is slecht voor het milieu en moet verbrand worden, dus word deze weer in de verbrandingskamer geleid waar hij gewoon met de rest van je lucht verbrandt word.

Het systeem bestaat uit 1 PCV box, 1 slang van box naar flame trap, 1 Flame Trap, 1 dun buisje naar je inlaatspruitstuk en 1 dikkere buis naar de luchtslang.

[Afbeelding: flametrapdiagram3%20copy.gif]

Hier zie je een goede illustratie Smile

Het doosje bevind zich achter onder je inlaat spruitstuk, maar je moet de slangen en de flametrap goed kunnen vinden van de bovenkant. Als je toch even bezig bent alle slangen goed controleren of ze verstopt zitten, immers als de motor niet kan ontluchten, doen de pakkingen dat op ten duur wel voor je Wink

[Afbeelding: p4081440small1el.jpg]

Hier zie je de plek waar een (olie-lekkende) PCV box zat Smile (copyright Jw240 :+)

Citaat:is las ook ergens dat je de ontsteking kunt checken door in het donker wat water over het systeem te spuiten en te kijken of er vonkjes zijn,

Nee, dat is om je bougiekabels te checken of ze goed geisoleerd zijn.

Citaat:bij mij zie ik op 1 of 2 plekken een paar hele kleine vonkjes van een bougiekabel naar het blok, kan dit kwaad?

Ja. Koop nieuwe of betere bougiekabels. Als de vonk niet in de kamer plaatsvind is er geen ontsteking en heb je dus een misfire. Stroom neemt altijd de makkelijkste weg, dus gaat het via de kabel makkelijker dan via de bougie, dan gaat ie daarlangs.

Citaat:het gekke vind ik dat ik eerst geen enkele backfire heb gehad, en nu rij ik gewoon niet meer weg op gas, omdat ik dan 50% kans op een backfire heb, maar kan ik wel prima op gas rijden als de auto gewoon in beweging is

Zelfde hier gehad, opeens constant die irritante luchtslang er af. En dan doet je lucht massa meter het nietmeer, en slaat de motor af. Nieuwe afstelling heeft bij mij geholpen.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
dat is een hoop info bedankt, daar kan ik mee aan de slag
nog een paar vragen:
mag je bij de bougiekabels helemaal geen kleine vonkjes zien?
en stel je het mengsel van het stationaire gedeelte van het lpg systeem af met dat ene schroefje op de verdamper, die als je hem te veel indraaid de motor dreigt af te slaan?
en is het dan ook zo dat bij een rijker mensel minder snel een backfire ontstaat?
bvd
frank
45 super polar
Antwoord
frank schreef:dat is een hoop info bedankt, daar kan ik mee aan de slag
nog een paar vragen:
mag je bij de bougiekabels helemaal geen kleine vonkjes zien?
en stel je het mengsel van het stationaire gedeelte van het lpg systeem af met dat ene schroefje op de verdamper, die als je hem te veel indraaid de motor dreigt af te slaan?
en is het dan ook zo dat bij een rijker mensel minder snel een backfire ontstaat?
bvd
frank

Ik vind dat je geen vonkjes mag zien, ik weet niet hoe andere mensen hier over denken, maar het lijkt mij het meest logisch dat de vonk in de kamer moet plaatsvinden en niet er buiten.

Bij mij stel je inderdaad de hoeveelheid lpg af met een schroef op een slang, en als je deze er te ver in draait komt er te weinig lpg in de motor en slaat hij inderdaad af.

Een rijker mengsel minder snel een backfire... als ik dat logisch beredeneer zou juist bij een arm mengsel minder snel een backfire komen. maar tja je motor mag natuurlijk niet constant te arm draaien.

Maar volgens mij heeft het weinig met het mengsel te maken en meer met de afstelling. Immers slaat de vlam vanuit de kamer door naar het inlaatspruitstuk en daardoor zet de lucht snel uit en vliegt je slang er af, en beschadigd mogelijk je lucht massa meter. Ik zou in ieder geval naar de afstelling (laten) kijken.
Antwoord
welke afstelling bedoel je dan precies?
45 super polar
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.928 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  Hoog olie verbruik en backfire op lpg ? Jerry 9 10.379 27 May 2015, 09:16
Laatste bericht: Jerry
  Backfire bij B21A koude start op benzine. DeKleef 15 15.618 12 May 2015, 12:22
Laatste bericht: rene_ehv
  backfire en nu weegplaat krom?.. skidje 0 1.480 3 August 2014, 08:05
Laatste bericht: skidje
  kleppen afstellen om backfire te voorkomen bij 240? christophe 1 2.709 30 November 2010, 22:55
Laatste bericht: Black Moose
  240-1983: Op 3 poten na backfire zowel op benz. als LPG K-jet MartjeB 2 2.034 24 September 2010, 22:43
Laatste bericht: MartjeB
  lpg werkt niet meer na backfire jurjen 16 9.316 16 April 2010, 12:56
Laatste bericht: 242-turbo
  b21e en backfire (puur een vraag uit interesse) Jeroen V 4 3.315 18 February 2010, 23:28
Laatste bericht: Marc1970
  HELP! kan een slechte bobine slecht lopen en backfire veroorzaken? laptoprob 5 4.796 6 February 2010, 22:13
Laatste bericht: edwin
  Backfire 2.3 GLE 1991 Niek 0 1.707 21 January 2010, 23:49
Laatste bericht: Niek

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: