21 January 2010, 23:49
Ja ik heb er weer 1, weer backfire helaas. Situatie : Motor B230Fje met AMS Vialle. Liep vorige week nog goed, toen minder vermogen op benzine en ook op gas. Actuator vervangen ( om te testen) door registerschroef(powerschroef) en rijker gezet, toen beter. Als hij echt vermogen vraagt dan knalt hij. Reeds gezocht op dit forum en al het mogelijke geprobeert van bougiekabels, bougies, BDP sensor, verdelerkap, LMM (om te kijken of hier verminderd vermogen benzine vandaan kwam). Ook brandstofrelais doorgesoldeerd. Nog niet drukregelaar ( potje) vervangen, lekt geen benzine via vaccuum. Er heeft ouwe benzine ingezeten. Heb vermoeden, als dit kan, dan injectoren vol bagger zitten en btje lekken bij rijden op gas, dwz niet goed afsluiten zodat gas en benzine bij rijden op gas vermengd worden. Ga dat nog testen. Benznefilter nieuw en injectoren liggen klaar.
Boschkastje onsteking of bobine? Ik sta open voor tips whats so ever. Kleppen zijn top, 10 bar op alle 4 compressie, voor alle zekerheid D-riem verv. Ik hoor graag jullie tips en suggesties
Groeten Niek :-\
Boschkastje onsteking of bobine? Ik sta open voor tips whats so ever. Kleppen zijn top, 10 bar op alle 4 compressie, voor alle zekerheid D-riem verv. Ik hoor graag jullie tips en suggesties
Groeten Niek :-\