2 October 2010, 15:25
Hallo forumleden, ik heb me na tijden weer opnieuw aangemeld wist mijn wachtwoord e.d. niet meer (oude gebruikersnaam was groentje) inloggen lukte gewoon niet meer vandaar opnieuw aangemeld. Uiteraard heb ik dan een probleem. Volvo Superpolar (inderdaad een Italiaan)240 uit '93. Al aantal jaren tot grote tevredenheid (vooral van mijn vrouw) in mijn bezit. Tuurlijk in het begin nogal wat problemen mee gehad maar sinds 2 a 3 jr geen ernstige zaken. Electronica blijft een probleem kleine storinkjes, vaak zekeringen schoonmaken en weer opgelost. Nu echter heb ik wel een vervelend probleem, na een tijdje stil te hebben gestaan start hij wel maar stottert de motor nogal, daarna kun je gewoon wegrijden maar bij de eerste keer afremmen slaat hij af. Moeilijk starten motor schud, loopt weer maar dan lijkt het wel alsof hij gewoon niet vooruit komt. Veel gas geven tot ik weer een beetje op snelheid ben, dan geen probleem. Stop weer voor een stoplicht lijkt of hij weer gaat afslaan geef dan veel gas om niet af te laten slaan en bij optrekken weer het gevoel dat hij niet vooruit komt..Lijkt wel of hij geen vermogen heeft. Heb wel eens problemen met Lambasondelampje gehad maar na reseten deed hij het gewoon weer.
Iemand enig idee voordat ik hem naar de garage breng?
Iemand enig idee voordat ik hem naar de garage breng?