7 January 2006, 23:04
Kunnen jullie ff met me meedenken?
Nog steeds start de 240 prima, maar slaat ie meteen weer af. Als ik het gaspedaal pedaal flink intrap blijft ie nog wel draaien maar enige seconden is ook dat afgelopen.
IK heb de volgende dingen uitgesloten:
COMPUTER: geeft geen storingscode.
LUCHT: Nieuwe luchtfilter, geen lekken, koud/warm luchtklep gechecked.
ONTSTEKING: Op basis van startgedrag, geen verdenking (nieuwe bougies)
Het lijkt erop dat de motor direct na de start onvoldoende brandstof krijgt.
Jan-Willem:
Ik heb de 2dehandse brandstofpomp gemonteerd, geen effect.
Ik heb de relais doorverbonden en vastgesteld dat de accuspanning op de bedrading van de brandstofpomp staat.
Als ik het contact aanzet, hoor ik heel duidelijk de tankpomp draaien en na een paar seconden stoppen (alsof de druk even opgebouwd wordt -of moet ie continue draaien?-)
Je geeft een paar tips om de brandstof opbrengst van de pomp te meten. Volgens het boek is de opbrengst direct na de pomp te groot om te meten. Ze zeggen dat je het beter kan meten op de retourlijn naar de brandstofpomp. De locatie die in het boek staat kan ik niet vinden, want daar hebben ze het over een filter op het schutbord. Bij mij is daar geen filter. Dus heb ik de retour gemeten op de brandstofrail van de injectoren. (Rubberen leiding die aan de ene kant aan de brandstof rail zit en aan de andre kant het schutbord in verdwijnt.
Denken jullie ook dat het de brandstoftoevoer is waar het 'm in zit??
alvast dank voor de evt reacties.
VOLVO 240 '92 B230F / Benzine
Nog steeds start de 240 prima, maar slaat ie meteen weer af. Als ik het gaspedaal pedaal flink intrap blijft ie nog wel draaien maar enige seconden is ook dat afgelopen.
IK heb de volgende dingen uitgesloten:
COMPUTER: geeft geen storingscode.
LUCHT: Nieuwe luchtfilter, geen lekken, koud/warm luchtklep gechecked.
ONTSTEKING: Op basis van startgedrag, geen verdenking (nieuwe bougies)
Het lijkt erop dat de motor direct na de start onvoldoende brandstof krijgt.
Jan-Willem:
Ik heb de 2dehandse brandstofpomp gemonteerd, geen effect.
Ik heb de relais doorverbonden en vastgesteld dat de accuspanning op de bedrading van de brandstofpomp staat.
Als ik het contact aanzet, hoor ik heel duidelijk de tankpomp draaien en na een paar seconden stoppen (alsof de druk even opgebouwd wordt -of moet ie continue draaien?-)
Je geeft een paar tips om de brandstof opbrengst van de pomp te meten. Volgens het boek is de opbrengst direct na de pomp te groot om te meten. Ze zeggen dat je het beter kan meten op de retourlijn naar de brandstofpomp. De locatie die in het boek staat kan ik niet vinden, want daar hebben ze het over een filter op het schutbord. Bij mij is daar geen filter. Dus heb ik de retour gemeten op de brandstofrail van de injectoren. (Rubberen leiding die aan de ene kant aan de brandstof rail zit en aan de andre kant het schutbord in verdwijnt.
Denken jullie ook dat het de brandstoftoevoer is waar het 'm in zit??
alvast dank voor de evt reacties.
VOLVO 240 '92 B230F / Benzine
240 Polar '92 - 350K+
V50 2009
Porsche 911 3.2 '89 - 250K+
V50 2009
Porsche 911 3.2 '89 - 250K+