12 August 2010, 17:10
janspeed schreef:als de auto stinkt krijgt de motor te veel benzine...Bedankt voor de uitleg.
Dat kan ook de reden van het nadieselen zijn.
vlotterniveau misschien net wat te hoog? ( dan overstroomt de carburateur een beetje)
wat is de warmtegraad van de bougies?
als deze te warm zijn dan wordt de bougie te heet en kan de massa electrode gaan gloeien en dat kan dan weer nadieselen veroorzaken.
Een BDP sensor is een ding dat magnetische veld veranderingen omzet in blokpulsen. (bij ieder gat dat voorbij komt verandert het magnetisch veld in de buurt van de sensor en het spoeltje in de sensor pikt dat veld op en maakt er een electrisch stroompje van waar een electronische regeleenheid dan weer iets mee kan. nl. de ontsteking regelen.
Deze BDP sensoren slijten omdat ze op een vrij warme plek zitten. Ook de ommanteling van de signaaldraad wil wel kapot gaan en dan is de signaaldraad niet meer goed afgeschermd tegen electromagnetische storing van buitenaf.
Met de nieuwe weber heb ik geen problemen meer met nadieselen ;D
Maar hij pingelt, denk dus dat het echt de bdp sensor is.
De orginele heeft 2 draden en niet meer leverbaar :-[
Kan je een drie draads sensor ook gebruiken?
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard