11 August 2010, 12:26
Ik moet zo even de deur uit, zal ik meteen onder m'n kap kijken voor de losse draadjes.
De BDP-sensor zit op een beugeltje geschroefd boven het vliegwiel. Niet aan trekken dus......Nog niet naar gekeken, maar misschien is'tie bereikbaar langs het vuurschot.
De schakelaar signaleert de stationairstand van de gasklep. Bij stilstaande motor kun je (goed afgesteld) het ding horen schakelen. Schakelmoment ligt net na de rustpositie van de gasklep. M.a.w. hij zou moeten schakelen zodra je de gasklep iets beweegt.
De sensor naast je oliefilter is (volgens mij) de oliedruksensor.
[Aanvulling]
Heb je de Solex niet zelf verwijderd? De twee draadjes van foto 2 zitten op twee elektrisch bedienbare klepjes op de Solex. En nu even uit m'n hoofd (dus geen schema en/of boek bij de hand): Die sluiten de benzinetoevoer af als je: 1- het contact uitzet (gaat nadieselen tegen) 2- tijdens het rijden het gas loslaat (wat weer wordt gezien door de gaskleppositieschakelaar (lekker woord.....) wat dus benzine spaart)
De losse rode/zalmroze draad is bij mij ook los. Het nut van deze draad is mij ook (nog) niet duidelijk. Ik zal (niet nu) de boeken eens doorbladeren waar dat ding voor is.
De kast tegen je binnenscherm is alleen maar je ontsteking, dus geen motormanagement. (Dit om je enigszins gerust te stellen
)Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om de ontsteking uit te lezen.
En de BDP-sensor: Als je aan de bijrijderskant tussen het blok en het vuurschot door kijkt, zie je hem zitten. Boven op het koppelingshuis zit hij vast met 1 boutje, wat volgens mij goed te bereiken is met een rateltje of een pijpsleuteltje.
De BDP-sensor zit op een beugeltje geschroefd boven het vliegwiel. Niet aan trekken dus......Nog niet naar gekeken, maar misschien is'tie bereikbaar langs het vuurschot.
De schakelaar signaleert de stationairstand van de gasklep. Bij stilstaande motor kun je (goed afgesteld) het ding horen schakelen. Schakelmoment ligt net na de rustpositie van de gasklep. M.a.w. hij zou moeten schakelen zodra je de gasklep iets beweegt.
De sensor naast je oliefilter is (volgens mij) de oliedruksensor.
[Aanvulling]
Heb je de Solex niet zelf verwijderd? De twee draadjes van foto 2 zitten op twee elektrisch bedienbare klepjes op de Solex. En nu even uit m'n hoofd (dus geen schema en/of boek bij de hand): Die sluiten de benzinetoevoer af als je: 1- het contact uitzet (gaat nadieselen tegen) 2- tijdens het rijden het gas loslaat (wat weer wordt gezien door de gaskleppositieschakelaar (lekker woord.....) wat dus benzine spaart)
De losse rode/zalmroze draad is bij mij ook los. Het nut van deze draad is mij ook (nog) niet duidelijk. Ik zal (niet nu) de boeken eens doorbladeren waar dat ding voor is.
De kast tegen je binnenscherm is alleen maar je ontsteking, dus geen motormanagement. (Dit om je enigszins gerust te stellen

En de BDP-sensor: Als je aan de bijrijderskant tussen het blok en het vuurschot door kijkt, zie je hem zitten. Boven op het koppelingshuis zit hij vast met 1 boutje, wat volgens mij goed te bereiken is met een rateltje of een pijpsleuteltje.
`88 245, B230K, M47