29 July 2010, 21:47
Even een kleine update:
Heb de Solex carburateur nog een keer geprobeerd en liep voor geen meter.
Heb dus maar flink in de buidel getast en bij BCCP een nieuwe Weber gekocht de vervanger voor de Pierburg zonde puls air slang aansluitingen, kon hem ook met bestellen, maar ik gebruik het systeem dus niet meer.
Loopt best redelijk in combinatie met een nieuw K&N luchtfilter(bovenop).
Maar nadieselen is over maar hij pingelt nog steeds.
Als je in zijn 2 of 3 rustig rijd slaat hij wel eens over, wordt ik behoorlijk zenuwachtig van >
Alle bougie kabels, bougies, bobinekabel, vernieuwd, verdelerkap rotor zijn vrij recent en zien er nog goed uit en het heeft niet geholpen.
Ook de elektronische vacuüm vervroeger omgewisseld met een ander exemplaar.
De bobine ook gewisseld en gaf ook geen verbetering.
Het betreft dus een 240 uit modeljaar 1987 met een B 230k met een heron kop en K nokkenas.
Zou het kunnen zijn dat de 2e vacuum vervroeger ook defect kan zijn?. hoe kan je hem testen?
En de boubine wordt niet warm maar heeft dus dat rare model met aan de onderkant elektronica en 3 aansluitingen waarvan er twee benut worden.
Wie heeft de oplossing of weet hoe ik hem kan testen?
Of zijn er nog andere dingen die de oorzaak kunnen zijn?
Heb de Solex carburateur nog een keer geprobeerd en liep voor geen meter.
Heb dus maar flink in de buidel getast en bij BCCP een nieuwe Weber gekocht de vervanger voor de Pierburg zonde puls air slang aansluitingen, kon hem ook met bestellen, maar ik gebruik het systeem dus niet meer.
Loopt best redelijk in combinatie met een nieuw K&N luchtfilter(bovenop).
Maar nadieselen is over maar hij pingelt nog steeds.
Als je in zijn 2 of 3 rustig rijd slaat hij wel eens over, wordt ik behoorlijk zenuwachtig van >

Alle bougie kabels, bougies, bobinekabel, vernieuwd, verdelerkap rotor zijn vrij recent en zien er nog goed uit en het heeft niet geholpen.
Ook de elektronische vacuüm vervroeger omgewisseld met een ander exemplaar.
De bobine ook gewisseld en gaf ook geen verbetering.
Het betreft dus een 240 uit modeljaar 1987 met een B 230k met een heron kop en K nokkenas.
Zou het kunnen zijn dat de 2e vacuum vervroeger ook defect kan zijn?. hoe kan je hem testen?
En de boubine wordt niet warm maar heeft dus dat rare model met aan de onderkant elektronica en 3 aansluitingen waarvan er twee benut worden.
Wie heeft de oplossing of weet hoe ik hem kan testen?
Of zijn er nog andere dingen die de oorzaak kunnen zijn?
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard