7 June 2010, 20:57
Staat de ontsteking dan wel op tijd? Voel eens of de verdeler wel vast zit in zijn gat. Is er "sinds enkele weken" aan de ontsteking gesleuteld, of aan iets anders?
De rotor kan op zich om zijn as verdraaien, ik denk een graad of 10-20, tegen een lichte veerdruk in, dat is de centrifugaalvervroeging. En dan zit de rotor ook nog eens niet erg strak op de as, weer een paar graden verdraaiing. Allemaal normaal.
Zijwaartse speling is minder goed. Maar nog geen reden dat de contactpunten zo snel slijten of dat de motor heet wordt.
De rotor kan op zich om zijn as verdraaien, ik denk een graad of 10-20, tegen een lichte veerdruk in, dat is de centrifugaalvervroeging. En dan zit de rotor ook nog eens niet erg strak op de as, weer een paar graden verdraaiing. Allemaal normaal.
Zijwaartse speling is minder goed. Maar nog geen reden dat de contactpunten zo snel slijten of dat de motor heet wordt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969