30 May 2010, 06:18
dit is de benzinedrukregelaar:
http://www.stepbystepvolvo.com/Resources...ulator.jpg
Ik zou toch de truuk van het stationair draaien even herhalen,maar dan de bougies even bekijken/ruiken.
Dit om vast te stellen of het de koppakking is of een benzineprobleem
-dus even 6 sec. op 3 poten laten draaien
-spruitstuk voelen (in jouw geval was dat al bekent.Het was cil.1)
-bougies eruit en dan kijken wat ze je "vertellen"
-bij een lekke koppakking zou de bougie nat moeten zijn van de koelvloeistof.
-bij een lekke benz.dr.reg.zou de bougie nat moeten zijn van de benzine.
Ik zou dus wel alle bougies eruit halen en op volgorde naast elkaar leggen.
Zo kan je ze mooi vergelijken.
Op de foto van de benz.dr.reg. is goed te zien dat er een slangetje loopt vanaf de benz.d.r. naar het spruitstuk.
Wanneer je dat slangetje los haalt mag daar geen bezine uitkomen. Als dat wel het geval is dan is het memraam stuk van de benz.d.r.
http://www.stepbystepvolvo.com/Resources...ulator.jpg
Ik zou toch de truuk van het stationair draaien even herhalen,maar dan de bougies even bekijken/ruiken.
Dit om vast te stellen of het de koppakking is of een benzineprobleem
-dus even 6 sec. op 3 poten laten draaien
-spruitstuk voelen (in jouw geval was dat al bekent.Het was cil.1)
-bougies eruit en dan kijken wat ze je "vertellen"
-bij een lekke koppakking zou de bougie nat moeten zijn van de koelvloeistof.
-bij een lekke benz.dr.reg.zou de bougie nat moeten zijn van de benzine.
Ik zou dus wel alle bougies eruit halen en op volgorde naast elkaar leggen.
Zo kan je ze mooi vergelijken.
Op de foto van de benz.dr.reg. is goed te zien dat er een slangetje loopt vanaf de benz.d.r. naar het spruitstuk.
Wanneer je dat slangetje los haalt mag daar geen bezine uitkomen. Als dat wel het geval is dan is het memraam stuk van de benz.d.r.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.