22 March 2010, 09:58
Dan verzuipt ie. Je moet luisteren naar de motor. Choke open, starten, hij slaat aan, dan kun je de choke al gaan terugduwen totdat ie weer mooi "rond"loopt. Rijdt je dan weg dan merk je vanzelf of ie inhoudt, doet ie dat, heel klein beetje meer choke. Ben je een straat verder dan kun je al weer iets minderen. Naar gelang de buitentemperatuur verschilt dit een beetje. Om de kou te weerstaan zit er als het goed is een aluminium geribbelde slang die vanaf de uitlaat warme lucht aanzuigt welke door een klepje geregeld naar het luchtfilter wordt geleidt. Deze slang of eerder buis moet heel zijn. Zodra de temperatuur ad buitenzijde van je uitlaat oploopt gaat het klepje koude buitenlucht toevoegen.
Dit onderdeel helpt in feite de carburateur niet te bevriezen. De choke is proberen en onder de knie krijgen, je bent zelf als het ware de automatische choke... heeft nooit nut om de motor oeverloos met de choke open te laten doordraaien.
Dit onderdeel helpt in feite de carburateur niet te bevriezen. De choke is proberen en onder de knie krijgen, je bent zelf als het ware de automatische choke... heeft nooit nut om de motor oeverloos met de choke open te laten doordraaien.