7 March 2010, 20:21
PB240 schreef:Sidemarkers heten die dingen toch? Ik weet niet of ik dat zo heel vet vind op zo'n lichte kleur. Moet het zien denk ik.
kan ook (hangt van der "State" af

Dirk242 schreef:Oranje aan de voorzijde moet inderdaad ook, maar dat wordt wel wat langer zoeken waarschijnlijk.
Is het veel werk om alle lampjes te voorzien van ledjes?
ik denk dat het wel mee valt, veel LEDs hebben overeenkomstige opbouw om zo te kunnen passen. Wat ik in mijn zijlichtjes wil gaan doen is een LED strip achter het glas lijmen (in de juiste kleur!!) zodat r niet 1 maar 3 LED's in gaan. Nadeel is r ook (maar dat ben ik weer...) Aanvankelijk wilde ik ook alle lampjes in de meters vervangen door LED's, maar, r zit altijd vocht in de lucht, het interieur, en dus ook de meters. Dit valt me op wanneer ik met dit weer of temperatuur onderweg ben, altijd het licht aan, de glaasjes van het dashboard beslaan korte tijd om vervolgens onder invloed van de temperatuur te ontwasemen en vocht te verdrijven. Zo krijgt oxidatie minder kans.
Nu hebben we het over de verlichting ad buitenzijde. De voetplaatjes van mijn lampjes hebben plaatselijk last van oxidatie, vooral degene in de voorschermen (heb jij minder last van) De ontwateringsgaatjes kunnen na verloop van tijd dicht gaan zitten en vocht hoopt zich op. Door gebruik van LED's wordt geen warmte gegenereerd en verdampt de boel niet... Dit is en beetje zoeken, weet ik, maar ik vindt dat als je je best doet om er iets goed uit te laten zien, dan moet dat na verloop van tijd nog zo zijn. Kwestie van uitproberen denk ik.... Alles lekker invetten, en wat ik niet doe is de boel vast parkeren maar M4 RVS schroefjes gebruiken en r voor zorgen dat alles tegen het plaatwerk goed afdicht. Het glaasje met een randje siliconenvet monteren, meer kun je niet doen.