17 February 2010, 01:15
Chiel schreef:@JW240: Ik begrijp hieruit dat jij een turbo heb geschroeft op een B230F. Heb je nog wat aan de compressie veranderd/verlaagd of is het ook goed te doen met de standaard compressie? en met hoeveel druk rij je dan?ja, een turbo op de B230F. compressie is niet verlaagd. Bij mijn 240 staat de druk nu op .4-.45 bar, rustig de druk opbouwen, goed de wideband in de gaten houden, de motor er aan laten wennen. Vriend van me in de USA heeft hetzelfde gedaan en die rijd er nu al zeker 60.000 km mee zonder problemen. Die motor heeft nu al ergens in de 3 ton gelopen. Zelf denk ik dat ik tot ongeveer 1 bar ga draaien, maar dat weet ik nog niet. In ieder geval niet op de limiet van de turbo.
hoge compressie + turbo kan problemen geven maar als je er voor zorgt dat de motor de warmte goed kwijt kan ben je al een best end op weg om problemen te voorkomen. Tuurlijk kun je met een lagere compressie meer power maken, maar dat hoef ik niet. trouwens, met E85 is het ook geen probleem.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

