Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2014
Ik wil mijn 240 bj 92 ombouwen van b230f naar b230fk.
Mijn vraag is kan deze motor draaien op standaard ecu.(0280000951)
De ecu van een b230fk heeft het nr (0280000954).
Op een amerikaanse site staat dat ecu van de b230fk ook gebruikt kan worden voor
een b230f blok.
Wie kan mij hier in helpen.
mvrgr Marco.
bellen mag ook 0611005459.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
bij de turbo motor hoort ook een turbo ECU en ICU. Die beide wisselen.
verder is er nog wel wat te wisselen (injectoren en de weerstanden daarvoor) en dan ben je er eigenlijk wel.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Jw240 schreef:bij de turbo motor hoort ook een turbo ECU en ICU. Die beide wisselen.
verder is er nog wel wat te wisselen (injectoren en de weerstanden daarvoor) en dan ben je er eigenlijk wel.
Ja Marco.. ZO simpel kan het zijn. En je moet JW240 maar geloven. Heeft hier ergens dezelfde ombouw beschreven. Maar dan iets uitgebreider!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
thnx!
wat wel eens mis gaat is dat er niet gedacht wordt aan de lage- en hoge- impedantie injectoren. De lage impedantie injectoren zitten op de B230FT/ET/FK/GT etc redblock turbo motoren en hebben een setje weerstanden in de buurt van de accu zitten zodat de stroom die door de injectoren loopt niet te hoog kan oplopen. De niet turbo modellen hebben hoge impedantie injectoren die van zich zelf al een hoog genoege weerstand hebben. Omdat de turbo en niet turbo injectoren verschillende cc/minuut geven moet je ze wel omwisselen. Dus de weerstanden er ook bij zetten.
Of een setje 850 turbo injectoren (oranje). Die zijn een mooie maat voor B230FT/FK en hebben hoge impedantie. Snelste om dat te doen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2014
Tanx,
Voor de antwoorden dan ga ik voor de optie oranje injectoren.
Dat lijk mij het meest makkelijk.
Gr Marco.
Berichten: 1.056
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
hier vind je wellicht een setje:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/to...680.0.html
(en anders daar een setje vragen, vlgs mij zijn ze veel gewisseld ivm tuning en nu over).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Maar er zou eigenlijk wel een plug en play intercooler gevonden moeten worden. Heb hier en daar al iets over iets van een Iveco busje gehoord maar veel projekten hebben een eigen brouwsel. Heeft iemand een goed voorstel van een IC die zonder serieus laswerk kan worden toegepast in de neus van een 240?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ik dacht dat de 740 intercooler zo ongeveer wel past in de neus van de 240.
Staat me niks van bij dat ik er voor heb moeten slijpen in ieder geval.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Er zijn ic's met hoge en lage aansluiting voor de 7/9 serie. Een van beide past in je 240 (dacht een hoge).
Berichten: 1.056
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Die met de hoge aansluiting hoort in een 240 turbo en past dus. Af en toe vind je een plug and play setje met de juiste steunen, slangen en buizen. Als je t niet erg vindt om wat uit de USA te laten komen, dan kun je daar vaak voor weinig een set vinden op ebay. Misschien meteen een turbo en spruitstuk erbij scoren en klaar ben je. :-)
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...