6 November 2009, 16:49
De 175CD heeft helemaal geen gaskleplager, daarom slijten die asjes er na 1.000.000 keer gasgeven lekker in. Dat geeft wel wat valse lucht in extreme gevallen (niet zo dat mijn B20's met jaren en jaren en jaren ervaring er last van hebben, op LPG niet en op benzine ook niet).
Waar je denk last van hebt is dat de gasklep er achterstevoren of ondersteboven inzit. Hij is namelijk een pietsie afgeschuind in de trant van / zodat-ie perfect sluit. Maar als-ie er ooit verkeerd om is ingezet gaan de scherpe kantjes van de gasklep zich elke keer in de wand (zacht aluminium) van de carburateur vastzetten.
Gewoon iets scheef kan trouwens ook, zelfde gevolg.
Advies: carb even eraf halen en gasklep en -asje nazien. Kosten: 0,--, eventueel een carb voetpakking als je de pech hebt dat-ie scheurt.
Waar je denk last van hebt is dat de gasklep er achterstevoren of ondersteboven inzit. Hij is namelijk een pietsie afgeschuind in de trant van / zodat-ie perfect sluit. Maar als-ie er ooit verkeerd om is ingezet gaan de scherpe kantjes van de gasklep zich elke keer in de wand (zacht aluminium) van de carburateur vastzetten.
Gewoon iets scheef kan trouwens ook, zelfde gevolg.
Advies: carb even eraf halen en gasklep en -asje nazien. Kosten: 0,--, eventueel een carb voetpakking als je de pech hebt dat-ie scheurt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969