8 July 2013, 22:00
IN mijn Volvo 240 uit 1981 heb ik een B230FD blok gelegd omdat mijn 2.0 kapot was gelopen. Het wel een B230FD geworden met een cabrateur. Mijn eigen oude carbrateur. Past allemaal en geen probleem. Hij loopt er opzich prima op, maar hij loopt veel en veel te rijk. Statonair walmt hij gewoon blauw van de onverbrande benzine. Zelfde bij acceleren.
Als ik boven de 100 probeer te rijden, houd hij in, en wil hij gewoon niet harder.
Lijkt mij een afstellings probleem. Kan alleen nergens vinden waar en hoe ik hem af kan stellen. Zie 2 stelschroeven zitten, een op het inlaatspruitstuk, en eentje bij de cabrateur. Als ik er aan draai veranderd er weinig tot niks, zowel als stationair niet, als met rijden. Heb ook een CO gehalte van 8. Dus dat is nooit goed.
Hij trekt verder goed, en is een stuk vlotter als de 2.0 die erin lag.
Wie weet hoe ik hem af kan stellen, of is er wat anders aan de hand? Normaal gesproken loopt hij op LPG, maar wil ook dat het op benzine gewoon goed is.
Als ik boven de 100 probeer te rijden, houd hij in, en wil hij gewoon niet harder.
Lijkt mij een afstellings probleem. Kan alleen nergens vinden waar en hoe ik hem af kan stellen. Zie 2 stelschroeven zitten, een op het inlaatspruitstuk, en eentje bij de cabrateur. Als ik er aan draai veranderd er weinig tot niks, zowel als stationair niet, als met rijden. Heb ook een CO gehalte van 8. Dus dat is nooit goed.
Hij trekt verder goed, en is een stuk vlotter als de 2.0 die erin lag.
Wie weet hoe ik hem af kan stellen, of is er wat anders aan de hand? Normaal gesproken loopt hij op LPG, maar wil ook dat het op benzine gewoon goed is.
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
1995 850 T-5R ombouw voor erbij