11 September 2009, 14:21
Hey J., e.a.
Ivm geboorte van mij dochter even weinig vooruitgang gehad, behoudens dan 't logeerpartijtje van de 740.
Is 'm zeer goed bevallen iig... ;-)
Anyway gaan binnenkort wel een keer proberen te driften natuurlijk.
Eerst APK klaar:
- Ruitenwisser komt niet meer goed in ruststand (draadje teveel weggeknipt)
- Kentekenverlichting 1 lampje werkt niet (valt er half uit)
- Handrem kan niet worden vergrendeld (doet 't nu uberhaupt niet)
- Dashboard verlichting werkt nu half en knippert (massa probleem)
- Nieuwe Toyo's i.c.m. Hydra's erop (zaterdag)
- En nog 10 dingen die ik vergeten ben waarschijnlijk
En nog wat kleine issue's mbt ECU waar ik 'mee zit', alvorens ik 'm echt een dag op z'n donder wil geven:
- Turbo aansturen dmv E.B.C. Staat nu dacht ik op closed loop..tegenovergesteld van wat je eigenlijk zou willen, voor zover ik 't goed heb begrepen.... (liever meteen al lekker vol opspinnen met z'n kleine turbootje en dan blokkeren als hij zijn randwaarde bereikt).
- Zijn alle tabellen goed ingesteld ?
- Onstekingstabellen moeten worden aangepast. Hier is nog 'het meeste' te halen kijkende naar hoe 't blok nu in elkaar zit, wat er nu aan hangt etc.
- Uitlaatgas temperatuur opnemer schommelt als de ziekte. Tijdens agressief rijden schommelt deze van 900 naar 1000 graden...of
ergens er tussenin. Zal een massa probleem zijn.
-Accelerator enrichment....gooit nu roet in 't eten. Beetje haperen. Moet iets simpels zijn.
En in 't algemeen:
- Blauwe rook bij stationair. Wellicht turbo. Toch eerst even proberen carterontluchting/catch tank af te koppelen.
- Olielekkage op 2 plekken
- Massa kabel wijzigen. Nu 1 massakabel zonder gebruikmaken van chassis naar accu (kofferbak). Lijkt toch problemen te geven.
- Oliedruk wordt niet goed weergegeven (niet op de juiste plek gemonteerd ivm geplaatst oliekoeler?)
- Oliedruk lampje dashboard (in klokkenwinkel/orgineel) moet weer gaan werken
- Olietemperatuur sensor moet nog even worden aangesloten op meter
- Stoelframe L+R moet overnieuw worden gemaakt van ander materiaal dan deze holle kokers
- Distributiekap er weer op na dichten lek
- Oliedruk weergave in programmeren op scherm (zit nog steeds te denken aan een mini TFT / LCD schermpje onder kachelbediening, dat stuk wil ik toch dicht hebben.
-Schakelaar op tunnel maken om te switchen tussen 'ECU-afstelling 1' en 'ECU-afstelling 2' (bi fuel zeg maar), maar dan
sissy-modus en die-hard-modus ;D ;D ;D
Nou ja het is alweer meer dan een maand geleden dat ik de notebook heb opgestart dus ken alle opties niet meer ;-)
Verder zijn er nog ideeen voor AquaMist (set al toegezegd, maar eerst afwachten of ik 'm krijg), en flatshift (even uitzoeken hoe dat werkt met schakelaartjes op/rond/bij je koppelingspedaal :-[
Nou, ben je weer een beetje bij met wat er nog moet gebeuren.
Ivm geboorte van mij dochter even weinig vooruitgang gehad, behoudens dan 't logeerpartijtje van de 740.
Is 'm zeer goed bevallen iig... ;-)
Anyway gaan binnenkort wel een keer proberen te driften natuurlijk.
Eerst APK klaar:
- Ruitenwisser komt niet meer goed in ruststand (draadje teveel weggeknipt)
- Kentekenverlichting 1 lampje werkt niet (valt er half uit)
- Handrem kan niet worden vergrendeld (doet 't nu uberhaupt niet)
- Dashboard verlichting werkt nu half en knippert (massa probleem)
- Nieuwe Toyo's i.c.m. Hydra's erop (zaterdag)
- En nog 10 dingen die ik vergeten ben waarschijnlijk
En nog wat kleine issue's mbt ECU waar ik 'mee zit', alvorens ik 'm echt een dag op z'n donder wil geven:
- Turbo aansturen dmv E.B.C. Staat nu dacht ik op closed loop..tegenovergesteld van wat je eigenlijk zou willen, voor zover ik 't goed heb begrepen.... (liever meteen al lekker vol opspinnen met z'n kleine turbootje en dan blokkeren als hij zijn randwaarde bereikt).
- Zijn alle tabellen goed ingesteld ?
- Onstekingstabellen moeten worden aangepast. Hier is nog 'het meeste' te halen kijkende naar hoe 't blok nu in elkaar zit, wat er nu aan hangt etc.
- Uitlaatgas temperatuur opnemer schommelt als de ziekte. Tijdens agressief rijden schommelt deze van 900 naar 1000 graden...of
ergens er tussenin. Zal een massa probleem zijn.
-Accelerator enrichment....gooit nu roet in 't eten. Beetje haperen. Moet iets simpels zijn.
En in 't algemeen:
- Blauwe rook bij stationair. Wellicht turbo. Toch eerst even proberen carterontluchting/catch tank af te koppelen.
- Olielekkage op 2 plekken
- Massa kabel wijzigen. Nu 1 massakabel zonder gebruikmaken van chassis naar accu (kofferbak). Lijkt toch problemen te geven.
- Oliedruk wordt niet goed weergegeven (niet op de juiste plek gemonteerd ivm geplaatst oliekoeler?)
- Oliedruk lampje dashboard (in klokkenwinkel/orgineel) moet weer gaan werken
- Olietemperatuur sensor moet nog even worden aangesloten op meter
- Stoelframe L+R moet overnieuw worden gemaakt van ander materiaal dan deze holle kokers
- Distributiekap er weer op na dichten lek
- Oliedruk weergave in programmeren op scherm (zit nog steeds te denken aan een mini TFT / LCD schermpje onder kachelbediening, dat stuk wil ik toch dicht hebben.
-Schakelaar op tunnel maken om te switchen tussen 'ECU-afstelling 1' en 'ECU-afstelling 2' (bi fuel zeg maar), maar dan
sissy-modus en die-hard-modus ;D ;D ;D
Nou ja het is alweer meer dan een maand geleden dat ik de notebook heb opgestart dus ken alle opties niet meer ;-)
Verder zijn er nog ideeen voor AquaMist (set al toegezegd, maar eerst afwachten of ik 'm krijg), en flatshift (even uitzoeken hoe dat werkt met schakelaartjes op/rond/bij je koppelingspedaal :-[
Nou, ben je weer een beetje bij met wat er nog moet gebeuren.