Berichten: 33
Topics: 5
Lid sinds: Nov 2016
3 November 2016, 15:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 December 2016, 18:31 door jopie95.)
hoi, ik ben jolt koens op het moment 21 jaar en ict student.
altijd al fan geweest van volvo en nog getwijfeld om als eerste auto een 740 te halen.
Op dit moment heb ik geen volvo (of gehad) maar ben wel erg fan van de 240 serie en rustig op zoek naar een project.
misschien wordt dit niet gewaardeerd door iedereen maar plan is dan een straat/drift auto ervan te maken.
voor de geïnteresseerden, mijn daily/project. ook vierkant
![[Afbeelding: 14940198_1097863510331186_693012373279649858_o.jpg]](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14940198_1097863510331186_693012373279649858_o.jpg)
ligt nu een 1.6 Turbodiesel motor in maar komt een 1.9TDI in met uiteindelijk een doel van +-275pk
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Mmmmdusssss dat kan ik wel waarderen 😀👍
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 157
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2016
leuk golfje! volvo 240 is ideaal als straat drift auto, en zolang je geen hele nette 240 ombouwt dan kan iedereen het wel waarderen dacht ik zo:tongue:.
maar bedenk wel, als je eenmaal een volvo hebt dan is het vw virus wel snel weg haha, (alhoewel ik mis mijn g40 wel een beetje)
Berichten: 33
Topics: 5
Lid sinds: Nov 2016
haha, nee ik zoek echt een "projectauto" dus geen concoursstaat numbermatching first owner car.
gewoon een nette basis om wat leuks van te maken.
vw virus weg? denk het niet echt, zit er al te diep in om gered te worden. en mijn golfje is lekker goedkoop in wegenbelasting en straks met de tdi ook nog zuiniger ook.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Goedemiddag!
240 is leuk en een straat/drift auto is ook leuk. Die 2 combineren is geweldig!
Stap 1 is het vinden van een fatsoenlijke 240. Die zijn er nog zat(zijn meer dan 2 miljoen van die krengen gebouwd) en zeker als je een 244(4 deurs) of 245(5 deurs) zoekt geen probleem om in elk budget een passende auto te vinden.
2 deurs exemplaren zijn iets zeldzamer.
Stap 2 is zorgen dat de auto hard is. Maar dat is je vast niet vreemd uit de Golf wereld. Oude auto's roesten nou eenmaal.
Als je vragen hebt over bepaalde auto's op MP of een andere site, schroom niet om een link te plaatsen. Er zijn altijd wel mensen die je willen helpen qua aandachtspunten etc.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Dikke Golf man! Die 1.9 TDI's zijn een beetje de redblock van Volkswagen: onverwoestbaar (alhoewel ze wel een stukje zuiniger zijn dan die zuipschuiten waar wij in rijden). Bij het zoeken naar een 240 kan je kiezen voor een wat ouder model, waarvan het voordeel is dat ze in de overgangsregeling vallen en dus wat goedkoper in vaste kosten zijn, en persoonlijk vind ik de oude modellen vaak iets meer charme hebben dan de nieuwere modellen. Die late modellen (eind jaren 80/begin jaren 90) zijn over het algemeen iets minder roestgevoelig en zijn al uitgerust met de computergestuurde injectiemotoren, dus qua ombouw zal dat wat makkelijker zijn.
Om maar even een idee te geven:
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Oud type heeft iets meer karakter indd, nieuwe type is qua turbo ombouw eenvoudiger (allebei injectie).
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 33
Topics: 5
Lid sinds: Nov 2016
mooi dat andere merken ook gewaardeerd worden, is soms weleens anders

vooral de 2 deurs met ronde lampen vind ik mooi maar ja moeilijk te vinden.
zou evt nog een 4 deurs kunnen nemen maar station ben ik niet zo'n fan van
idd oldtimerregeling zou mooi zijn aangezien het een auto voor erbij is.
en een verkeerde motor is voor mij geen reden om een auto te laten staan:tongue: gooi ik er wel een andere in.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Bij een 240 met Carburateur is een turbomotor inbouwen (met injectie) iets moeilijker en vereist eigenlijk een complete donorauto (Volvo 940) of als je een redelijke "plug and play" oplossing wilt een FK motor + ECU's en de kabelboom van een 92-er 240.
Dat is allemaal redelijk pas te maken mits je het geduld hebt en de kennis.
ik vond het teveel ge*** en ben toen voor een los Motormanagement systeem gegaan. Was ook niet weinig werk, maar zeker in de toekomst een stuk beter.
heb je een budget in gedachten qua aanschaf? want dit zijn wel de maanden om goedkoop een 240 te kopen, aangezien de winterregeling er weer aan komt.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 33
Topics: 5
Lid sinds: Nov 2016
budget? nog geen idee. niet teveel :tongue: ben maar student:tongue:
laswerk mag er ook wel een beetje aanzitten.
los motormanagement is ook een optie.
zal gewoon een meerjaren project worden.