18 July 2009, 13:06
Ik ben bang dat mijn vraag verzoop in de rest van het verhaal, dus maak ik er even een apart topic van:
Bij het omleggen van de nieuwe snaren op de dynamo heb ik de merktekens van beide snaren naast elkaar gelegd. Na even gedraaid te hebben waren ze onderling flink verlopen. Nu viel me iets op: De snaar het dichtst tegen het blok valt minder ver in de poelie als die ernaast. Verder liggen de poelies niet in lijn boven elkaar. De poelie van de waterpomp / ventilator zou verder naar buiten moeten komen. Zie fotootje hieronder. Hoort er iets onder die poelie te liggen? Hij ligt nu strak tegen de flens van de waterpomp.
![[Afbeelding: dsc0011jkk.jpg]](http://img188.imageshack.us/img188/6902/dsc0011jkk.jpg)
De foto maakt het niet helemaal duidelijk, maar ik schat dat dit ongeveer een cm scheelt.
Ik weet dat de viscofan vervangen is door de vorige eigenaar. Die reed zijn 740 T aan bonken en aangezien de 245 een vastzittende visco had, heeft hij hem uit de 740 gehaald.
Hoe kan dit? Is het de goede waterpomp? Is de poelie misschien meegekomen van de 740? (hoewel die ook de B230K voerde) Hoort er iets onder de poelie? (Kan er niets van vinden in Vadis of Haynes) Of is de dynamo verkeerd gemonteerd waardoor deze te ver naar voren staat?
Misschien dat het geen kwaad kan, maar ik kan me indenken dat het de levensduur van m'n snaren flink verkort.
Bij het omleggen van de nieuwe snaren op de dynamo heb ik de merktekens van beide snaren naast elkaar gelegd. Na even gedraaid te hebben waren ze onderling flink verlopen. Nu viel me iets op: De snaar het dichtst tegen het blok valt minder ver in de poelie als die ernaast. Verder liggen de poelies niet in lijn boven elkaar. De poelie van de waterpomp / ventilator zou verder naar buiten moeten komen. Zie fotootje hieronder. Hoort er iets onder die poelie te liggen? Hij ligt nu strak tegen de flens van de waterpomp.
![[Afbeelding: dsc0011jkk.jpg]](http://img188.imageshack.us/img188/6902/dsc0011jkk.jpg)
De foto maakt het niet helemaal duidelijk, maar ik schat dat dit ongeveer een cm scheelt.
Ik weet dat de viscofan vervangen is door de vorige eigenaar. Die reed zijn 740 T aan bonken en aangezien de 245 een vastzittende visco had, heeft hij hem uit de 740 gehaald.
Hoe kan dit? Is het de goede waterpomp? Is de poelie misschien meegekomen van de 740? (hoewel die ook de B230K voerde) Hoort er iets onder de poelie? (Kan er niets van vinden in Vadis of Haynes) Of is de dynamo verkeerd gemonteerd waardoor deze te ver naar voren staat?
Misschien dat het geen kwaad kan, maar ik kan me indenken dat het de levensduur van m'n snaren flink verkort.
`88 245, B230K, M47