2 July 2009, 20:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 September 2017, 22:49 door aRjen.T.)
Marc1970 schreef:Ja daar is nog wel ruimte voor verbetering. Zo van die hele dikke rupsen leggen is echt vragen om ploppende plaat en hobbels. Je verhit volcontinu een heel klein deel van het plaatwerk, dat zet enorm uit in alle richtingen, je zet het vast en na afkoeling blijkt het ineens verre van vlak.
Ze liggen er ook wel heel erg óp, dat is voor het beginnetje nog bijna niet te vermijden maar als je materiaal eenmaal op temperatuur is kan je met heel weinig draad (en wat meer stroom) de boel al laten versmelten.
Ik werk meestal 10 cm verspringend rondom het in te lassen stuk, om de warmte te verspreiden. Eerst zo veel mogelijk punten fixeren met klemtangen, daar vlak omheen wat kleine lasjes maken, af laten koelen, en dan afmaken. Hou alles zo koel mogelijk.
Als er eenmaal genoeg proplassen zitten hoef je het ook niet verder af te lassen (voor de APK).
Er is ook een reden waarom er veel CO2 in die flessen zit en minder Ar, maar ik weet niet meer waarom. Kosten waarschijnlijk.
Er bestaat ook een verzettang, daarmee maak je een ____/----- drempeltje waar de op te proplassen plaat inpast. Geeft meteen een hoop stevigheid en anti-plop werking.
Bedankt voor de tips ik heb ook al gehoord dat je beter duwend kan lassen als trekkend dus dat ook nog eens proberen,
het laswerk wat op de foto's staat is ook maar proef hoor en niet voor niets natuurlijk

De verzettang is reeds in mijn bezit in combinatie met ponstang

Vanavond nog meer proef plaatjes gedaan morgen eens proberen op de "oude" deur van mijn T5je
en deze heb ik er alvast in gezet;
![[Afbeelding: oh039c.jpg]](http://i40.tinypic.com/oh039c.jpg)
@240D ahhhh special price for me my friend ;D was ook maar 55 bar natuurlijk

@V700R uhm doorslijp schijven, lammellen schijven en afbraam schijven zitten allen is mijn assortiment ;D