zoooooo,
Beundag 2.... eerst weer allerlei troep wezen halen en rond 13:30 aan de slag gegaan,
den beunmaat heeft de stuurpomp vervangen en ik heb een aardige struggle gehad aan het verwijderen van het spruitstuk.
Ondertussen heeft beunbroertje de zekeringenkast onder handen genomen en hier en daar een deurpaneeltje los getrokken. Omdat er behalve het dakraam nog maar 1 raam half werkte.
Dussss conclusies;
- wastegate van de turbo zat vast gerrot op de dicht stand en de wastegate zelf gaat naar mijn idee ook veel te stroef.
- gescheurd spruitstuk :eusa_think:
- stuurpomp werkt weer
- voorste electrische ramen werken weer na veel geduld remmenreiniger vet etc etc
- vanavond nog eens even naar de interieur verlichting kijken.
Vragen;
-hoor je vrij veel kracht te zetten om de stang van de wastegate er weer terug op te zetten?
-is een garret turbo origineel op de 244 T?
-is dat spruitstuk lasbaar?
-Er is een bout afgebroken door de vorige eigenaar van het uitlaat spruitstuk dus in de cilinder kop
deze is op 3 gangen in de kop afgebroken (dus eerste 3 gangen leeg en dan het stukje bout dat er nog in zit..... hoe kan ik die het beste verwijderen?
Foto's:
![[Afbeelding: 987qz7.jpg]](http://i44.tinypic.com/987qz7.jpg)
Toen we voor het eerst gas gingen tanken toen we net bij de handelaar vandaan kwamen.
![[Afbeelding: 10cusr8.jpg]](http://i44.tinypic.com/10cusr8.jpg)
Vandaag zag het er zo uit in de straat
![[Afbeelding: 34hf0bo.jpg]](http://i44.tinypic.com/34hf0bo.jpg)
![[Afbeelding: 2s8i5np.jpg]](http://i41.tinypic.com/2s8i5np.jpg)
![[Afbeelding: 2pt1mie.jpg]](http://i39.tinypic.com/2pt1mie.jpg)
![[Afbeelding: 30ig5q8.jpg]](http://i42.tinypic.com/30ig5q8.jpg)
Dat is 1 raam motortje ding zat helemaal vast gerot van binnen.
![[Afbeelding: 34qpjf5.jpg]](http://i44.tinypic.com/34qpjf5.jpg)
![[Afbeelding: rhk7lw.jpg]](http://i44.tinypic.com/rhk7lw.jpg)
Beundag 2.... eerst weer allerlei troep wezen halen en rond 13:30 aan de slag gegaan,
den beunmaat heeft de stuurpomp vervangen en ik heb een aardige struggle gehad aan het verwijderen van het spruitstuk.
Ondertussen heeft beunbroertje de zekeringenkast onder handen genomen en hier en daar een deurpaneeltje los getrokken. Omdat er behalve het dakraam nog maar 1 raam half werkte.
Dussss conclusies;
- wastegate van de turbo zat vast gerrot op de dicht stand en de wastegate zelf gaat naar mijn idee ook veel te stroef.
- gescheurd spruitstuk :eusa_think:
- stuurpomp werkt weer
- voorste electrische ramen werken weer na veel geduld remmenreiniger vet etc etc
- vanavond nog eens even naar de interieur verlichting kijken.
Vragen;
-hoor je vrij veel kracht te zetten om de stang van de wastegate er weer terug op te zetten?
-is een garret turbo origineel op de 244 T?
-is dat spruitstuk lasbaar?
-Er is een bout afgebroken door de vorige eigenaar van het uitlaat spruitstuk dus in de cilinder kop
deze is op 3 gangen in de kop afgebroken (dus eerste 3 gangen leeg en dan het stukje bout dat er nog in zit..... hoe kan ik die het beste verwijderen?
Foto's:
![[Afbeelding: 987qz7.jpg]](http://i44.tinypic.com/987qz7.jpg)
Toen we voor het eerst gas gingen tanken toen we net bij de handelaar vandaan kwamen.
![[Afbeelding: 10cusr8.jpg]](http://i44.tinypic.com/10cusr8.jpg)
Vandaag zag het er zo uit in de straat

![[Afbeelding: 34hf0bo.jpg]](http://i44.tinypic.com/34hf0bo.jpg)
![[Afbeelding: 2s8i5np.jpg]](http://i41.tinypic.com/2s8i5np.jpg)
![[Afbeelding: 2pt1mie.jpg]](http://i39.tinypic.com/2pt1mie.jpg)
![[Afbeelding: 30ig5q8.jpg]](http://i42.tinypic.com/30ig5q8.jpg)
Dat is 1 raam motortje ding zat helemaal vast gerot van binnen.
![[Afbeelding: 34qpjf5.jpg]](http://i44.tinypic.com/34qpjf5.jpg)
![[Afbeelding: rhk7lw.jpg]](http://i44.tinypic.com/rhk7lw.jpg)
![[Afbeelding: fvhiqw.jpg]](http://i42.tinypic.com/fvhiqw.jpg)