15 March 2009, 18:14
jos245 schreef:Ik zou zoiezo de kitrand (op de foto) wegkrabben want de lasnaad is daar aan het roesten. Als je pech hebt vallen er wat gaatjes in als je de kit verwijderd hebt maar als je er niks aan doet is over een tijd de hele rand rot en heb je een hoop laswerk.
Overigens: als er een paar kleine gaatjes in de rand vallen en je ontroest de naad heel goed kun je er ook gewoon nieuwe strijkkit (lasnaden-kit) op zetten.Die vult kleine gaatjes prima,immers een puntlasnaad is ook nooit 100 procent dicht.
Ik zit nog even te denken hoe je bij de andere kant komt van die lasnaad want die moet je uiteraard ook behandelen .Dan zou ik even bij mijn eigen auto moeten kijken.
Ik heb het ventilatieklepje aan de binnenzijde verwijderd. Ik kan er vanaf die kant redelijk bij (gelukkig heb ik niet grote handen). Als ik zo met mijn hand voel valt de roest wel mee. Met een klein staalborsteltje kan ik de hoek van binnenuit schoonkrabben, reinigen, Fertan erop, als het lukt daarna Ferpox, lasnadenkit en dan iets van tectyl. Lastig is het stukje naar boven richting luchtrooster.
Waar is lasnadenkit te koop?
![[Afbeelding: P2180159-1.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u311/rode_t4/P2180159-1.jpg)
![[Afbeelding: Avatarforum.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u311/rode_t4/Avatarforum.jpg)