14 March 2009, 22:25
Ik zou zoiezo de kitrand (op de foto) wegkrabben want de lasnaad is daar aan het roesten. Als je pech hebt vallen er wat gaatjes in als je de kit verwijderd hebt maar als je er niks aan doet is over een tijd de hele rand rot en heb je een hoop laswerk.
Overigens: als er een paar kleine gaatjes in de rand vallen en je ontroest de naad heel goed kun je er ook gewoon nieuwe strijkkit (lasnaden-kit) op zetten.Die vult kleine gaatjes prima,immers een puntlasnaad is ook nooit 100 procent dicht.
Ik zit nog even te denken hoe je bij de andere kant komt van die lasnaad want die moet je uiteraard ook behandelen .Dan zou ik even bij mijn eigen auto moeten kijken.
Overigens: als er een paar kleine gaatjes in de rand vallen en je ontroest de naad heel goed kun je er ook gewoon nieuwe strijkkit (lasnaden-kit) op zetten.Die vult kleine gaatjes prima,immers een puntlasnaad is ook nooit 100 procent dicht.
Ik zit nog even te denken hoe je bij de andere kant komt van die lasnaad want die moet je uiteraard ook behandelen .Dan zou ik even bij mijn eigen auto moeten kijken.