28 December 2008, 15:44
Marc1970 schreef:De echte ziet er zo uit: http://www.ipdusa.com/version.asp?strPag...&V_ID=8957
Te herkennen aan de schroefdraad op de buitenkabel, onderdeel van het verstelmechaniek.
Die zit er dus niet in. Er staat op de buitenmantel "made in Italy" al hoeft dat natuurlijk niets uit te maken.
Wat het uitdruklager en de diafragmaschijf betreft, om dit te controleren moet de boel uit elkaar en voordat ik daartoe besluit toch maar eerst een vergelijkend warenonderzoekje starten. Een kabel vervangen is dan het eerste waar ik aan denk gezien de geringe kosten en moeite die dat kost.
Nu we het zo over de koppeling hebben, er staat me iets bij over het bestaan van verschillende koppelingsplaten met bijbehorende verschil in diafragmaveerdruk wat te maken heeft met het verschil in koppel/vermogen van de verschillende motoren, weet iemand hier het fijne van? Het kan natuurlijk zijn dat er wat te "havy" plaat in is gesleuteld daar in de states. Dit zou dan ook inhouden dat er bijbehorende bedieningsmechanieken bestaan om de bediening qua benodigde kracht gelijk te houden.
245DL 1980 USA