20 January 2016, 14:58
Het is de bedoeling om me opnieuw voor te stellen, helaas heb ik een dringende vraag.
Ik ben in bezit van een Volvo 240 uit 1982 met een b21ft en M46.
De koppeling was geheel uitgesteld en wilde deze afgelopen weekend vervangen. Heb daarvoor de volgende koppeling set besteld, Sachs 271266, die voor een b21ft met M46 zou moeten zijn.
Nadat we die oude naast de nieuwe legde hadden we al gewaarschuwd moeten zijn. De hoogte van de drukgroep en de koppelingsplaat waren anders. Maar wel Volvo labeled. Uiteindelijk na inbouwen, kregen we de auto niet in de versnellingen. Na contact met de leverancier kreeg ik te horen dat wat ze gestuurd hadden niet voor de turbo was ondanks dat het boek wat ze hadden wel aangaf dat het het juiste onderdeel was.
Ter verduidelijking, de drukgroep die eronder uit kwam had Sachs nummer 3082 113 033, die was ook hoger dan de drukgroep die in de nieuwe set zat.
De koppelingsplaat die eronder uit kwam had Sachs nummer 1861 849 106, en had Volvo erop. Die had nog een extra verdikking aan de drukgroep zijde. Het druklager was hetzelfde 35.5 mm, terwijl ik dacht dat voor b21 dit 43 mm moest zijn.
De oude onderdelen zijn Volvo, dus het leek mij origineel te zijn.
Heeft er iemand een idee wat de juiste koppelingset is voor een b21ft met M46?
Ik moet nog even de tijd nemen om me voor te stellen. En voor onderdelen, zit ik voor snelheid vast aan VS leveranciers...
Ik ben in bezit van een Volvo 240 uit 1982 met een b21ft en M46.
De koppeling was geheel uitgesteld en wilde deze afgelopen weekend vervangen. Heb daarvoor de volgende koppeling set besteld, Sachs 271266, die voor een b21ft met M46 zou moeten zijn.
Nadat we die oude naast de nieuwe legde hadden we al gewaarschuwd moeten zijn. De hoogte van de drukgroep en de koppelingsplaat waren anders. Maar wel Volvo labeled. Uiteindelijk na inbouwen, kregen we de auto niet in de versnellingen. Na contact met de leverancier kreeg ik te horen dat wat ze gestuurd hadden niet voor de turbo was ondanks dat het boek wat ze hadden wel aangaf dat het het juiste onderdeel was.
Ter verduidelijking, de drukgroep die eronder uit kwam had Sachs nummer 3082 113 033, die was ook hoger dan de drukgroep die in de nieuwe set zat.
De koppelingsplaat die eronder uit kwam had Sachs nummer 1861 849 106, en had Volvo erop. Die had nog een extra verdikking aan de drukgroep zijde. Het druklager was hetzelfde 35.5 mm, terwijl ik dacht dat voor b21 dit 43 mm moest zijn.
De oude onderdelen zijn Volvo, dus het leek mij origineel te zijn.
Heeft er iemand een idee wat de juiste koppelingset is voor een b21ft met M46?
Ik moet nog even de tijd nemen om me voor te stellen. En voor onderdelen, zit ik voor snelheid vast aan VS leveranciers...