Berichten: 11
Topics: 2
Lid sinds: May 2018
na de motorswap ook meteen nieuwe koppeling met drukgroep geplaatst. nu na een paar duizend km zet ik de auto in zijn eerste vernelling en als ik dan ga rijden schiet de wagen naar voren??
hierna kan ik weer zonder problemen schakelen en is er niets aan de hand..
wat zou dit kunnen zijn?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
19 May 2018, 21:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 May 2018, 21:27 door Marc1970.)
Allerlei. Heb je de buis waarover het druklager schuift ingevet? De splines waarover de plaat schuift ingevet? Komt de koppeling helemaal los? Komt het koppelingspedaal helemaal vrij? Zit het pedaal heel hoog of laag? Heb je 2 mm speling onderaan bij de ontkoppelarm?
Misschien moet je koppeling eens wat pesten, beetje laten slippen om hem 'in te rijden'.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11
Topics: 2
Lid sinds: May 2018
Daar heb ik niet overal antwoord op? ga het wel navragen..
Volgens degene die het blok en bak heeft ingebouwd ligt het aan de splines... het vliegwiel en de splines waren wat geroest... dit heeft hij schoongemaakt er een schuurpapiertje.
Hij denkt dat het druklager hierdoor niet goed schuift?
Maar ik zou dan zeggen dat ie het dan veel vaker niet zou moeten doen?
Ik maak nl ook ritten waarbij alles soepel verloopt
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
28 May 2018, 21:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 May 2018, 21:58 door Marc1970.)
Het ligt dan niet aan de splines of het schuurpapier, maar helaas aan de montage. In een Sachs koppelingset zit een zakje vet
https://www.sachsperformance.com/en/sach...hub-spline , en dat hoor je te gebruiken om de splines en de druklagerbuis licht in te smeren.
Ik gebruik molyvet, MoS2, grijze kliederpasta.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11
Topics: 2
Lid sinds: May 2018
29 May 2018, 10:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 May 2018, 12:25 door Piep28.)
(28 May 2018, 21:56)Marc1970 schreef: Het ligt dan niet aan de splines of het schuurpapier, maar helaas aan de montage. In een Sachs koppelingset zit een zakje vet https://www.sachsperformance.com/en/sach...hub-spline , en dat hoor je te gebruiken om de splines en de druklagerbuis licht in te smeren.
Ik gebruik molyvet, MoS2, grijze kliederpasta.
? beter om dit aan te pakken voor ik er mee naar het zonnige zuiden rijd.
Is het erg schadelijk? Buiten de dreun die ik wel eens krijg
Heeft de roest dan geen invloed? Zou mij een hoop werk schelen!
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik denk niet dat je ermee stil komt te staan of een onmisbaar draagrubber of tandwiel kapot bonkt, de diafragmaveer in de drukgroep is uiteindelijk krachtig genoeg om wat roest opzij te schuiven. Maar stel dat je matineus van een helling weg wilt rijden of iets, wat daar toch vaker voorkomt dan hier, toch gek. Ik bedoel die dingen gaan altijd mis als je het net niet nodig hebt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969