27 December 2008, 23:01
een hydraulische koppeling inbouwen gaat goed, de meeste 240's hebben het gat er voor in het schutbord. koppelingscylinder 260 past perfect, die van een 700/900 ook maar dan wat krapjes geloof ik. leiding kan van 200/700 of 900 komen, alles werkt (allemaal net weer wat anders en die van de 260 past het beste). pedaal kan van een RHD auto kan, maar moet een hevel aan worden omgelast. 260 pedaal past direct (als de gaten voor het draaipunt aanwezig zijn, bij mijn 1991-er het geval). bak zelf heeft ook een andere koppelingsvork en draaipunt daarvoor nodig.
voorzover de ombouw. niet perse nodig, standaard gaat ie ook al behoorlijk licht. De echte volvo kabels zijn het beste, zeker die met de stalen ommanteling zou ik nemen, mocht je een nieuwe nodig hebben.
Ik zou het ergens anders zoeken dan ombouwen naar hydraulisch. alle gewrichten netjes? uitdruklager schijft nog gladjes?
voorzover de ombouw. niet perse nodig, standaard gaat ie ook al behoorlijk licht. De echte volvo kabels zijn het beste, zeker die met de stalen ommanteling zou ik nemen, mocht je een nieuwe nodig hebben.
Ik zou het ergens anders zoeken dan ombouwen naar hydraulisch. alle gewrichten netjes? uitdruklager schijft nog gladjes?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni