27 December 2008, 19:50
In principe kan een koppeling met koppelingskabel net zo soepel of zwaar gaan als hydraulisch...
[/quote]
O.K. daar hoef ik het dus niet voor te doen. (is het al weer eenvoudiger)
Dan wordt het eerst de kabel controleren en daarna de drukgroep als het daar niet in zit. De kabel is 3000 mile geleden vernieuwd in de USA en op de factuur staat een part.nr welke ik niet kan herleiden naar het orginele volvo 1377669-5 nummer. De koppelingsplaat is 13.000 mile geleden vervangen bij Smothers Volvo/Mercedes in Santa Rosa. Mijn vergelijk als het om de ontkoppel kracht gaat is een Astra, weet dus niet hoe zwaar zwaar is bij een 240 daar m'n andere 240 een automaat is en dat koppelt wel heel ligt
Als ik een andere 240er zie eens vragen of ik ff op de koppeling mag trappen. ( zie de gezichtsuitdrukking van die eigenaar al voor me)
Bedankt alweer voor de goede raad en het meedenken.
[/quote]
O.K. daar hoef ik het dus niet voor te doen. (is het al weer eenvoudiger)
Dan wordt het eerst de kabel controleren en daarna de drukgroep als het daar niet in zit. De kabel is 3000 mile geleden vernieuwd in de USA en op de factuur staat een part.nr welke ik niet kan herleiden naar het orginele volvo 1377669-5 nummer. De koppelingsplaat is 13.000 mile geleden vervangen bij Smothers Volvo/Mercedes in Santa Rosa. Mijn vergelijk als het om de ontkoppel kracht gaat is een Astra, weet dus niet hoe zwaar zwaar is bij een 240 daar m'n andere 240 een automaat is en dat koppelt wel heel ligt

Als ik een andere 240er zie eens vragen of ik ff op de koppeling mag trappen. ( zie de gezichtsuitdrukking van die eigenaar al voor me)
Bedankt alweer voor de goede raad en het meedenken.
245DL 1980 USA