27 December 2008, 16:41
Engelse 240's hadden meest een hydraulische koppeling omdat de pedalen aan de verkeerde kant zitten. De 260's ook (prestige, luxe?). Op zich past de 'slave cilinder' van een 740 in een 1989 240 kopp. huis, schuift allebei in dezelfde ronde houder. Geen idee waar je dan de 740 'master' moet vastmaken, misschien een 260 'master' erbij zoeken?
De hydraulische ontkoppelarm is een drukarm vs. een trekarm, dus die moet je ook omzetten. En de ontkoppelpedaal is anders, druklager schijnt ook anders zijn.
Zou hydraulisch lichter gaan? Onze 240 ontkoppelt zo licht dat ik het niet eens merk, ik denk dat er iets mankeert aan je kopp. kabel.
Echte Volvo kabels schijnen het best te zijn.
De hydraulische ontkoppelarm is een drukarm vs. een trekarm, dus die moet je ook omzetten. En de ontkoppelpedaal is anders, druklager schijnt ook anders zijn.
Zou hydraulisch lichter gaan? Onze 240 ontkoppelt zo licht dat ik het niet eens merk, ik denk dat er iets mankeert aan je kopp. kabel.
Echte Volvo kabels schijnen het best te zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969