DopdeDouwer schreef:Allemaal erg bedankt voor de tips. Het juiste antwoord zat er niet bij, maar het is op gelost...Gisteren kreeg ik het pakketje binnen van scandcar, erg goede service trouwens.
Geloof het of niet het enige wat nodig was, een paar welgemikte tikken met een zware hamer!
Revisieset kan "helaas" weer retour.
Ga nu even eten en fotos oploaden, zomeeteen/morgen meer!
;D
![[Afbeelding: carburateur007.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/carburateur007.jpg)
Ik snapte alleen niet waarom de doos zo groot moest zijn, er zat maar een klein zakje + een krant met leuke voor pagina. Zo'n krant natuurlijk wel altijd makkelijk met dit soort klusjes.
Nu ik alle reserver onderdelen had liggen, schroefde ik de carb maar eens van de auto.
Joran van der Sloot zou zeggen; Die is vììessz.
Achterkant valt nog mee:
![[Afbeelding: carburateur011.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/carburateur011.jpg)
De voorkant was redelijk schmutzig:
![[Afbeelding: carburateur010.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/carburateur010.jpg)
Dus even flink in de weer geweest met motorreiniger (lild), terpetine, lampenolie, wasbenzine, water. (wel grappig wat er gebeurd als al die vloeistoffen bij elkaar komen trouwens; stoten elkaar af).
Nu is de buitenkant al een stuk schoner.
![[Afbeelding: carburateur012.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/carburateur012.jpg)
Aangezien ik de vlotter hoorde rammelen heb ik gekeken of er iets verbeterde. De motor liepnamelijk (zie filmpje) alleen de vlotterkamer liep vol waardoor uiteindelijk de benzine uit het ontluchtingskanaal spoot. Met de carb ondersteboven lukte het niet om door de benzinetoevoer te blazen, hield ik m rechtop dan lukte het wel, dus dacht dat de vlotternaald wel weer in orde zou zijn. Dus (ongeopend) weer gemonteerd op de auto: nog steeds zelfde probleem, benzine proestende carb.
Dus toch maar de vlotterkamer opengemaakt. De vlotter zat helemaal niet vast en konden er zo uit gepakt worden; het bevestigings beugeltje zat niet vast:
![[Afbeelding: carburateur013.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/carburateur013.jpg)
Dit hoort met soort splitskoppen/popnagels vast te zitten maar die hadden hun kracht verloren:
![[Afbeelding: carburateur014.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/carburateur014.jpg)
Ik durfde geen gaatjes te boren in de carburateur om dat ik bang was misschien een intern kanaatje te raken. De kopjes hadden nog voldoende "vlees" dus daarom een andere oplossing gekozen. Door met een schroevendraaier en een flinke hamer wat tikken uit te delen werden de kopjes weer breder dan de gaatjes van het houdertje dus zit weer goed vast:
![[Afbeelding: carburateur015.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/carburateur015.jpg)
Gelijk maar even proberen. Nu staan immers alle stelschoefjes voor stationair, naald, choke etc. allemaal nog goed.
![[Afbeelding: th_carburateur016.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_carburateur016.jpg)
Heb helemaal geen turbo nodig met zon "open luchtfilter" heb je ook al een fluitsmurf onder de motorkap. Ik had dat zuigende/fluit geluid nog nooit gehoord, even werd ik herinnerd aan het gasfornhuis (zie einde filmpje). Maar gelukkig geen extra gas.
Er was nergens een druppeltje benzine te bespeuren dus ik heb alles weer netjes in elkaar gezet en zie:
![[Afbeelding: th_carburateur019.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_carburateur019.jpg)
Onder het mom van: "Don't fix it if it ain't broken" is het paketje weer retour afzender.
Ik ging gelijk naar 't tank station om verse benzine erin te gooien. Maar kon niet kiezen (en had geen sleuteltje van de tankdop bij me).
"cheap"
