henqui schreef:Trouwens raar dat de accu leeg was, er stank niks aan (behalve het klokje :-))
Laat ons eens snel een sommetje maken. :

Neem nu dat het klokje 50 mA neemt, dus 0,05 A en het is gedurende 24 uur aangeschakeld, dan wordt dat 1,2 Ah. Na 2 maand is dat dan maal 60 wat dan 72Ah geeft. De meeste accu's van deze waarde zullen dan naar 2 maand het bijltje er bij neer leggen. Het is natuurlijk met een "Als", want het klokje moet steeds 0,05 AmpÃ
re stroom nemen en het moet gedurende 2 maand aan liggen! 8). Als ik mijn 240 tijdelijk op rust heb gezet, had ik de accu afgekoppeld en op de accu een ledlampje gezet. Als het ledje flauwer begon te branden, sloot ik een druppellader aan, die dan op zijn gemak de accu terug naar de goede waarde bracht. Gedurig laden is voor een loodaccu niet te best, beter is van rustig te ontladen en ook rustig opladen. Dat spaart de loodplaten.
Natuurlijk is dit niet de oplossing van jou startprobleem, maar mogelijks een verklaring waarom de accu leeg was. Met het startprobleem kan ik jou (voorlopig) niet mee helpen, maar ik denk dat hier op dit (technisch) forum genoeg wijsheid schuilt die je verder kan helpen. Alvast suc6! er mee