18 January 2008, 21:35
Het is denk ik wel een beetje onrendabel om er nieuwe bussen in te laten zetten, tenzij je de laatste Stromberg op aarde hebt. Ik heb al een paar tiende mm speling op dat asje, maar het functioneert nog (1:7 op gas). Dito is de naald al versleten door jaren LPG, maar het werkt nog wel (ws 1:1, slecht voor het milieu). Dat op zich is al genoeg om het een goede carburateur te vinden.
De warmestartduda zijn twee slangen op de aansluiting van het luchtfilter, die bij elkaar komen bij een klepje, en daaruit verdwijnt weer een slang naar benee (benzinedamp zal wel zwaarder dan lucht zijn). Het onderste slangetje komt haaks op het klepje aan, en die route moet open staan bij contact uit.
Contact aan dan vormen de twee slangen een rondje.
Dat lijkt me ook de manier om elke twijfel uit te sluiten, verbind beide gaten bij het luchtfilter met elkaar. Warmestart problemen zijn ook wel op andere manier te overkomen.
Het is wonderbaarlijk wat je al niet in boeken kan vinden.
De warmestartduda zijn twee slangen op de aansluiting van het luchtfilter, die bij elkaar komen bij een klepje, en daaruit verdwijnt weer een slang naar benee (benzinedamp zal wel zwaarder dan lucht zijn). Het onderste slangetje komt haaks op het klepje aan, en die route moet open staan bij contact uit.
Contact aan dan vormen de twee slangen een rondje.
Dat lijkt me ook de manier om elke twijfel uit te sluiten, verbind beide gaten bij het luchtfilter met elkaar. Warmestart problemen zijn ook wel op andere manier te overkomen.
Het is wonderbaarlijk wat je al niet in boeken kan vinden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969