18 January 2008, 16:05
Marc1970 schreef:Mooie Strontberg, eh, Stromberg. De kleur doet er wel een beetje aan denken, ik weet niet wat mensen bezielt om auto-onderdelen met die bruingeel-verkleurende lak te bewerken.
Deze constant vacuumcarburateurs hebben weinig zwakke plekken, om te beginnen al geen miniscule boringen en sproeiers die verstopt kunnen raken. Op benzine zullen naald en sproeier het ook eeuwen uithouden. Ik weet bijna zeker dat je hobbelprobleem ergens anders vandaan komt, vacuumlek, warme startvoorziening gaar, whatever.
Een carburateur heeft geen benzineretourleiding, maar een vlotterkamer en handig mechanische benzinepompje. Vlotter sluit de benzinetoevoer, pompje stopt met benzine leveren, er hoeft geen benzine retour.
De warmestartblabla zorgt voor afvoer van benzinedamp, die een warme herstart bemoeilijkt. Deze damp wordt afgevoerd ergens onder de auto, maar alleen als het contact uitstaat. Als dit ook openblijft terwijl je rijdt verlies je wel wat benzine.
Ha die Marc,
Jij weet er duidelijk meer van


Ik bedoel dan ook warmestartblabla. Is het ook niet zo dat de motor schokkerig loopt als dit verkeerd is aangesloten. Ik ben wat onduidelijk geweest, want de aansluiting zit op het luchtfilter en niet op de carb., overigens heb ik twee mogelijkheden om deze aan te sluiten.
Grappig dat je aangeeft dat het goede carb. zijn. Ik hoor namelijk veel andere reacties. Revisiebedrijven willen eigenlijk geen garantie geven na revisie en adviseren toch een weber, mede omdat het net zo duur kan zijn als een gehekl revisie(dat is dan inclusief arbieds loon het verbussen van de lager).
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982