18 January 2008, 15:40
Mooie Strontberg, eh, Stromberg. De kleur doet er wel een beetje aan denken, ik weet niet wat mensen bezielt om auto-onderdelen met die bruingeel-verkleurende lak te bewerken.
Deze constant vacuumcarburateurs hebben weinig zwakke plekken, om te beginnen al geen miniscule boringen en sproeiers die verstopt kunnen raken. Op benzine zullen naald en sproeier het ook eeuwen uithouden. Ik weet bijna zeker dat je hobbelprobleem ergens anders vandaan komt, vacuumlek, warme startvoorziening gaar, whatever.
Een carburateur heeft geen benzineretourleiding, maar een vlotterkamer en handig mechanische benzinepompje. Vlotter sluit de benzinetoevoer, pompje stopt met benzine leveren, er hoeft geen benzine retour.
De warmestartblabla zorgt voor afvoer van benzinedamp, die een warme herstart bemoeilijkt. Deze damp wordt afgevoerd ergens onder de auto, maar alleen als het contact uitstaat. Als dit ook openblijft terwijl je rijdt verlies je wel wat benzine.
Deze constant vacuumcarburateurs hebben weinig zwakke plekken, om te beginnen al geen miniscule boringen en sproeiers die verstopt kunnen raken. Op benzine zullen naald en sproeier het ook eeuwen uithouden. Ik weet bijna zeker dat je hobbelprobleem ergens anders vandaan komt, vacuumlek, warme startvoorziening gaar, whatever.
Een carburateur heeft geen benzineretourleiding, maar een vlotterkamer en handig mechanische benzinepompje. Vlotter sluit de benzinetoevoer, pompje stopt met benzine leveren, er hoeft geen benzine retour.
De warmestartblabla zorgt voor afvoer van benzinedamp, die een warme herstart bemoeilijkt. Deze damp wordt afgevoerd ergens onder de auto, maar alleen als het contact uitstaat. Als dit ook openblijft terwijl je rijdt verlies je wel wat benzine.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969