17 January 2008, 21:02
Hoe zijn je bougiekabels/contactpunten/verdelerkap en rotor, de laatste 3 kan je natuurlijk eerst schoon schuren! Lopen de kabels langs metaal, om te testen een stuk isolatiemateriaal voor verwarmingsbuis eromheen.
Als de bougie ouder zijn kan je wel een vonk buiten hebben maar kunnen ze het in de motor toch af laten weten. Bewaar daarom altijd 2 oude bougies om te wisselen.
Als de auto sowieso minder onderhoud heef gehad controleer dan alle rubber slangen op de inlaat, bij scheurtjes vervangen.
Nog niet lopen: Meet de spanningsval op de bobine bij het starten...
Als ie dan weer loopt: overweeg 123ignition of iets geodkopers zie andere onderwerpen.
Onsteking afstellen met stroboscoop
suc6
Als de bougie ouder zijn kan je wel een vonk buiten hebben maar kunnen ze het in de motor toch af laten weten. Bewaar daarom altijd 2 oude bougies om te wisselen.
Als de auto sowieso minder onderhoud heef gehad controleer dan alle rubber slangen op de inlaat, bij scheurtjes vervangen.
Nog niet lopen: Meet de spanningsval op de bobine bij het starten...
Als ie dan weer loopt: overweeg 123ignition of iets geodkopers zie andere onderwerpen.
Onsteking afstellen met stroboscoop
suc6
[img][/img]