3 November 2007, 00:46
favroom schreef:Frans245 schreef:Fijn dat het toch nog gelukt is.
Heb je wel de O-ringen en onderkant van de cylinderkop ingevet, dit is namelijk wel belangrijk.
Deze info had ik je per prive mail toegestuud, met welk vet(siliconen of speciaal rubber vet, dat rubber niet aantast)
Anders kunnen de 2 O-ringen gaan rollen en dan lekt het hele zaakje en kan je opnieuw beginnen.
Inderdaad, dat invetten heb ik gedaan. Met silliconen. Dat ging opzich goed.
Maar bij het vastzetten van de pomp zie je dat de O- ring die aan de bovenkant zit een heel klein beetje naar buiten wordt geperst.
Ik probeer daar morgen een foto van te maken.
Ik heb vandaag wat kleine ritjes gemaakt en dacht een beetje "zweet" te zien. Morgen rijd ik naar Friesland, dus dan wordt de boel echt getest...
Gisteren retour Grou en vandaag Rotterdam - Den Haag - Vlissingen gereden.
Alles kurkdroog. Missie geslaagd dus.
Het lijkt er zelfs op dat een originele pomp voor een betere koeling zorgt. De olitemperatuur blijft nu een graad of 5 tot 10 lager...
Ferdinand Vroom - Volvo C70 2.4i 2006 - info@ferdinandvroom.nl