23 May 2007, 21:48
EDIT 23 MEI
Vanmorgen was het weer feest.
M'n vriendin belde dat de wagen wel even startte, toen niet lekker "rond" liep en uiteindelijk afsloeg.
Ze is toen met de eend naar haar werk gegaan (probleemloos natuurlijk).
Vanmiddag heb ik zelf geprobeerd te starten, de startmotor draaide zorgeloos rond maar de motor sloeg helaas niet aan. :'(
Toen maar besloten een Wegenwacht Woonplaats abonnement af te sluiten (gewoon lid zijn we al 13 jaar, in die 13 jaar 1 x de Wegenwacht nodig gehad)
Uurtje later stond de wegenwachter voor de deur en ging aan het werk.
Dynamo gaf genoeg stroom, bougies gaven vonk, injectoren kregen brandstof, alle kabels gecontroleerd, bougies d'r uit, starten zonder bougies (hij dacht dat de motor verzopen was), bougies d'r weer in, verdeelkap en bobinekabels waren in orde.
Ook nog getracht te starten mbv remmenreiniger direct in het spruitstuk ???
Toch besloot de motor om niet aan te slaan :'(
Na ruim een uur gaf de wegenwachter het op en stelde de diagnose: inspuitcomputer of luchtmassa meter waarschijnlijk defect, hij kon hier verder niets meer mee.
Ik hoefde mijn inschrijving voor de Woonplaats Service niet af te rekenen of waar te maken, hij vond dat dat niet nodig was omdat hij de storing niet had kunnen verhelpen.
Morgen zal ik eens bellen met Jan Heijstek (plaatselijk Volvo Specialist) om te vragen of hij er brood in ziet.
Iemand een idee of de wegenwachter het bij het rechte eind heeft, ik begin nu wel een beetje moedeloos te worden :'(
Vanmorgen was het weer feest.
M'n vriendin belde dat de wagen wel even startte, toen niet lekker "rond" liep en uiteindelijk afsloeg.
Ze is toen met de eend naar haar werk gegaan (probleemloos natuurlijk).
Vanmiddag heb ik zelf geprobeerd te starten, de startmotor draaide zorgeloos rond maar de motor sloeg helaas niet aan. :'(
Toen maar besloten een Wegenwacht Woonplaats abonnement af te sluiten (gewoon lid zijn we al 13 jaar, in die 13 jaar 1 x de Wegenwacht nodig gehad)
Uurtje later stond de wegenwachter voor de deur en ging aan het werk.
Dynamo gaf genoeg stroom, bougies gaven vonk, injectoren kregen brandstof, alle kabels gecontroleerd, bougies d'r uit, starten zonder bougies (hij dacht dat de motor verzopen was), bougies d'r weer in, verdeelkap en bobinekabels waren in orde.
Ook nog getracht te starten mbv remmenreiniger direct in het spruitstuk ???
Toch besloot de motor om niet aan te slaan :'(
Na ruim een uur gaf de wegenwachter het op en stelde de diagnose: inspuitcomputer of luchtmassa meter waarschijnlijk defect, hij kon hier verder niets meer mee.
Ik hoefde mijn inschrijving voor de Woonplaats Service niet af te rekenen of waar te maken, hij vond dat dat niet nodig was omdat hij de storing niet had kunnen verhelpen.
Morgen zal ik eens bellen met Jan Heijstek (plaatselijk Volvo Specialist) om te vragen of hij er brood in ziet.
Iemand een idee of de wegenwachter het bij het rechte eind heeft, ik begin nu wel een beetje moedeloos te worden :'(
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.