20 May 2007, 22:25
ik weet wat detonatie is, en wat voor schade het KAN geven.
Ik stel mn auto gewoon af op de weg, iemand anders rijd en ik houd de meters in de gaten en pas de map aan.
Dat heeft voor mij tot nu toe prima gewerkt.
Het zal misschien niet zo perfect zijn als een rollenbank, maar daarbij ook niet zo duur.
Als je een auto laat mappen bij bijv. beek autoracing zit je aan een prijs van 650 euro.
en dit is echt niet de duurste die er is.
daarom heb ik gekozen voor mappen op de weg.
wel op een afgelegen terrein waar ik de ruimte heb
niet zomaar door het stadsverkeer heen.
Ik heb voor het tunen een Wideband lamdba, Boost & EGT meter voor mn neus staan, de rest zie ik op de laptop.
Zeker EGT is een belangrijke meter, maar word nogal eens vergeten...
Als je naderhand dan de logs bekijkt en analyseert kom je er ook prima uit.
Ik ga alleen naar de rollenbank voor het meten van vermogen en eventueel wat finetuning.
Ik stel mn auto gewoon af op de weg, iemand anders rijd en ik houd de meters in de gaten en pas de map aan.
Dat heeft voor mij tot nu toe prima gewerkt.
Het zal misschien niet zo perfect zijn als een rollenbank, maar daarbij ook niet zo duur.
Als je een auto laat mappen bij bijv. beek autoracing zit je aan een prijs van 650 euro.
en dit is echt niet de duurste die er is.
daarom heb ik gekozen voor mappen op de weg.
wel op een afgelegen terrein waar ik de ruimte heb

Ik heb voor het tunen een Wideband lamdba, Boost & EGT meter voor mn neus staan, de rest zie ik op de laptop.
Zeker EGT is een belangrijke meter, maar word nogal eens vergeten...
Als je naderhand dan de logs bekijkt en analyseert kom je er ook prima uit.
Ik ga alleen naar de rollenbank voor het meten van vermogen en eventueel wat finetuning.