17 May 2007, 14:16
EDIS ? Dit is true Coil On Plug. Een vonk per bougie dus. EDIS zit er al lang niet meer op. De bobine's worden ieder gestuurd door een eigen vermogenstrap. Die trouwens opmerkelijk makkelijk in MS te implementeren zijn.
Zo heel heet wordt het kleppendeksel nou ook weer niet. En de bobine's staan er een klein beetje vanaf door silent-blocks. Als de turbo erin gaat maak ik de bobine's op een alu-plaat die dan weer met steuntjes op de kleppendeksel staat. Dan hoef ik geen gaatjes door het kleppendeksel te boren. Penbobine's zitten in de motor. Die worden warmer en trillen ook meer. Dus ik ga er vanuit dat het wel goed gaat.
Pingelen is niet grappig. Toch had de motor er veel last van gehad met de carburateurs vertelde de vorige eigenaar me. Ik heb maar weinig sporen kunnen terugvinden. De Mahle zuigers zijn toch wel sterk. Het is geen turbomotor. Die geeft meteen de geest bij een pingeltje of wat.
En wat betreft het zaagblad op de nokkenas: vergeet niet dat ik tegenwoordig alle afstellingen en aanpassingen IN de auto doe op de LAPTOP. De kap hoeft dus helemaal niet open.
;D
Zo heel heet wordt het kleppendeksel nou ook weer niet. En de bobine's staan er een klein beetje vanaf door silent-blocks. Als de turbo erin gaat maak ik de bobine's op een alu-plaat die dan weer met steuntjes op de kleppendeksel staat. Dan hoef ik geen gaatjes door het kleppendeksel te boren. Penbobine's zitten in de motor. Die worden warmer en trillen ook meer. Dus ik ga er vanuit dat het wel goed gaat.
Pingelen is niet grappig. Toch had de motor er veel last van gehad met de carburateurs vertelde de vorige eigenaar me. Ik heb maar weinig sporen kunnen terugvinden. De Mahle zuigers zijn toch wel sterk. Het is geen turbomotor. Die geeft meteen de geest bij een pingeltje of wat.
En wat betreft het zaagblad op de nokkenas: vergeet niet dat ik tegenwoordig alle afstellingen en aanpassingen IN de auto doe op de LAPTOP. De kap hoeft dus helemaal niet open.
;D
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl