28 April 2007, 19:59
Ik heb er eigenlijk al een tijdje laste van maar het valt nu pas echt op omdat het buiten warm is en de ik de kachel niet aan heb uiteraard maar, met mijn B21a loopt op de snelweg de motortemp behoorlijk hoog op. Hij komt niet in het rood maar komt een redelijk stuk boven het midden uit. Op het moment dat ik bijv een 80km weg op rijdt dan zakt de temp redelijk snel naar het midden en blijft dan ook keurig daar hangen.
Zo gauw ik boven de 100 / 110kmh kom dan stijgt de temp weer.
Als ik de kachel aanzet (zweten dus) dan loopt de temp ook redelijk snel terug tot iets boven het midden.
Vanmiddag was het zelfs zo erg dat ik langs de snelweg ging tanken en daarna weer wegreed dat de motor echt flink begon te stotteren en inhield, temp stond toen ook nog ietsje hoger zelfs, waarschijnlijk door het paar minuten stilstaan zonder fan enzo.
Toen ik een tijdje reed en vervolgens een 80km weg op reedt ging het weer als een zonnetje.. niets aan de hand ???
Ontsteking is goed (vanmorgen zelfs uit voorzorg onder handen genomen), koelvloeistof niveau ook goed en olie is pas ververst.
Thermostaat gaat ook gewoon open (dikke warme slang zeg maar) dus dat is het volgens mij ook niet..
Enig idee waar ik het in moet zoeken?
Zo gauw ik boven de 100 / 110kmh kom dan stijgt de temp weer.
Als ik de kachel aanzet (zweten dus) dan loopt de temp ook redelijk snel terug tot iets boven het midden.
Vanmiddag was het zelfs zo erg dat ik langs de snelweg ging tanken en daarna weer wegreed dat de motor echt flink begon te stotteren en inhield, temp stond toen ook nog ietsje hoger zelfs, waarschijnlijk door het paar minuten stilstaan zonder fan enzo.
Toen ik een tijdje reed en vervolgens een 80km weg op reedt ging het weer als een zonnetje.. niets aan de hand ???
Ontsteking is goed (vanmorgen zelfs uit voorzorg onder handen genomen), koelvloeistof niveau ook goed en olie is pas ververst.
Thermostaat gaat ook gewoon open (dikke warme slang zeg maar) dus dat is het volgens mij ook niet..
Enig idee waar ik het in moet zoeken?