9 April 2007, 21:35
Citaat:Ik heb zelf de hot-inlet buis los gegooid van de uitlaatMoet voldoende zijn volgens mij, alleen wanneer je klepmechanisme in je filterhuis niet meer werkt, kan het zijn dat ie in een bepaalde stand vaststaat, en zodoende misschien toch alleen "warmere"lucht vanuit de motorruinte haalt ipv voren.
Bij de 2 filterhuizen die ik erop heb gehad ,was het mechanisme iig verrot.
Standaard staat hij open op inlaat vanaf de motorruimte, en gaat hij later open naar inlaat vanaf voren.
Waardoor dit precies gebeurt is me nog steeds een raadsel; ik heb 'm wel helemaal gesloopt, maar kon niet ontdekken wat de klep nu precies deed bewegen.
Stukje info van de K&N site:
Citaat:Your car's engine is essentially a giant air pump, combusting a mixture of fuel and air with a carefully timed spark. The more air the engine has available, the more horsepower it can make.
An engine that breathes more easily will also show improvements in throttle response. Throttle response is measured by the amount of delay or hesitation that your car exhibits between when you press down on the gas pedal and when the engine responds by delivering power. Improvements in throttle response give you more "pep" in your car's acceleration.
An engine that is getting the optimal amount of air flow is an efficient engine, and one that may show improvements in fuel mileage over an engine that is gasping for breath through a clogged air filter.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)