Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
einddemper 240 weglaten/aanpassen
Doordat ik een halfverzonken gastank in de achterbak van mijn 240 heb liggen is de uitlaat een ietwat verlengd. Deze zie je dus erg goed zitten. heeft iemand deze als eens verplaatst of weggelaten of vervangen door een einddemper welke wel mooi wegvalt?

Het is zomaar even een idee maar persoonlijk vindt ik het jammer dat de hele demper zo in het zicht zit.

Jeroen
Antwoord
Bij de 760 hebben we de einddemper ook weggehaald, dit was de demper met de schotten (de begrenzende) en je hoort er volgens mij niets extra door. Hoe het bij een 240 gaat klinken weet ik niet, lijkt me goed te doen qua geluid (niet harder dan standaard behalve bij volgas ofzo).
Laatste demper eens loshalen en dan kort stukje rijden om geluid te testen (let wel op dat de uitlaat wel beter te horen is als ie nog onder de auto uitkomt..)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Iemand op het forum (Abbabak?) heeft het bij zijn auto gedaan maar welke uitlaatpot hij daarvoor gebruikt heeft weet ik niet.
De originele einddemper in de lengterichting plaatsen gaat in ieder geval niet omdat deze veel te dik is .
Antwoord
bel ens met Automax Utrecht of Kuppens fabricage Uitlaatsystemen Gemert
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik heb het door auto max laten uitvoeren, het is kostbaar en alleen mogelijk als je zonder kat rijd, maar wel met kat voorbereiding, althans volgens automax.
Sander
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
vlak na de bocht over de as kun je een smallere "pot" monteren, heet ook wel "cherybomb" , is een expansie pot. Voor het geluid geldt, hoe langer de pot, des te dieper het geluid.
Antwoord
Ik heb hem er nu afliggen. Geluid valt wel mee.
Antwoord
rechte pijp met een stukje chroom en klaar
Antwoord
Klinkt alsof het geen probleem gaat vormen, ben wel erg benieuwd wat erg meevallen is ;-) en hoe zou het gaan met een apk keuring e.d. Hopelijk morgen lekker weer dan kan ik aan de slag.

Bedankt voor de reakties tot nu toe!

Antwoord
De enigste eis voor de apk is volgens mij dat het uitlaatsysteem gasdicht is en dat de uitlaat tot onder de achterbumper loopt.

Maar of het verstandig is om de achterste demper te vervangen door een stukje pijp? Ben benieuwd wat anderen daarover te zeggen hebben. Een uitlaatpot heeft toch een bepaalde functie.

Ik herinner me een verhaal van iemand met een Mitsubishe die motorschade opliep na montage van een verkeerde uitlaatpot.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Einddemper 60mm gezocht! Hein Coenen 3 2.608 27 August 2012, 20:20
Laatste bericht: Hein Coenen
  Aanpassen stationair toerental Van Schellen 1 2.174 21 August 2011, 12:07
Laatste bericht: Marc1970
  aanpassen RVS uitlaat Ticcie 4 2.717 19 August 2009, 17:12
Laatste bericht: Jelmar
  Aanpassen/verbeteren 240 luchtfilterhuis (met foto's) Jw240 18 13.727 5 May 2007, 08:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)