11 March 2007, 12:46
Beste allen,
zoals jullie in de eerdere berichten hebben kunnen lezen heb ik een hardnekkige storing gehad op de 240. De motor starte prima maar sloeg meteen weer af. Door iets met het gas te spelen kon ik hem even in leven houden. De klacht is onmiddels verholpen:
De eerste component die ik verdacht vond was de luchtmassameter. Echter alle testen en meetwaarden, computeruitlezingen waren correct. Daarna heb ik het gezocht in:
Luchtaanvoerbuizen
Luchtfilter
Injectoren gereinigd,
Hogedrukbrandstof pomp, lagedruk brandstofpomp,
Brandstofdruk.
Uiteindelijk dacht ik het gevonden te hebben omdat de BDP-sensor niet de juiste testwaarden aangaf. Nieuwe gemonteerd, klacht bleef hetzelfde.
Uiteindelijk kwam ik de gouden tip tegen op een amerikaanse volvo site:
Die stelde voor om de Luchtmassameter te ontkoppelen.
Daarmee forceer je het systeem naar de kreupel-mode (een vooraf ingestelde mengselverhouding). En inderdaad: met de LMM onkoppeld bleef de motor draaien. In die conditie ben ik naar een 2de hands onderdelen verkoper in uithoorn gereden, daar voor ⬠200 een andere LMM gekocht en gemonteerd, en de Volvo rijdt weer als een zonnetje.
Vreemd dus dat juist het component dat correct testte (LMM) defect bleek te zijn.
Groeten,
Joop
zoals jullie in de eerdere berichten hebben kunnen lezen heb ik een hardnekkige storing gehad op de 240. De motor starte prima maar sloeg meteen weer af. Door iets met het gas te spelen kon ik hem even in leven houden. De klacht is onmiddels verholpen:
De eerste component die ik verdacht vond was de luchtmassameter. Echter alle testen en meetwaarden, computeruitlezingen waren correct. Daarna heb ik het gezocht in:
Luchtaanvoerbuizen
Luchtfilter
Injectoren gereinigd,
Hogedrukbrandstof pomp, lagedruk brandstofpomp,
Brandstofdruk.
Uiteindelijk dacht ik het gevonden te hebben omdat de BDP-sensor niet de juiste testwaarden aangaf. Nieuwe gemonteerd, klacht bleef hetzelfde.
Uiteindelijk kwam ik de gouden tip tegen op een amerikaanse volvo site:
Die stelde voor om de Luchtmassameter te ontkoppelen.
Daarmee forceer je het systeem naar de kreupel-mode (een vooraf ingestelde mengselverhouding). En inderdaad: met de LMM onkoppeld bleef de motor draaien. In die conditie ben ik naar een 2de hands onderdelen verkoper in uithoorn gereden, daar voor ⬠200 een andere LMM gekocht en gemonteerd, en de Volvo rijdt weer als een zonnetje.
Vreemd dus dat juist het component dat correct testte (LMM) defect bleek te zijn.
Groeten,
Joop
240 Polar '92 - 350K+
V50 2009
Porsche 911 3.2 '89 - 250K+
V50 2009
Porsche 911 3.2 '89 - 250K+