14 December 2006, 23:56
dietbrand schreef:Trouwens om even op dat olielek terug te komen. Ik heb het ook maar in mindere mate, vooral na stevig doorrijden.
Mijn garage denkt dat het de kleppendekselpakking is (is er zelfs quasi zeker van). Volgende keer eens wat beter op letten bij het monteren (plus wat vloeibare pakking). Het is ook aangeraden om een kurken pakking te gebruiken ipv een rubberen (dixit monteur).
Ik hoop voor je dat het probleem bij de kleppendekselpakking ligt. Kan het niet aan de carterventilatie liggen zoals veelvuldig in dit topic besproken?
Gerben schreef:Bijna goed........... niet met je hand op de pook rusten Sad Schijnt niet zo goed te zijn voor de bak (en een revisie daarvan kost ook weer een paar centen...)
Ik heb wel een zwak voor de D24's. Heb jarenlang vakantiewerk gedaan, als bestelbuschauffeur bij Grolsch. De Mercedes 308D was favoriet bij de meeste collega's, maar ik nam altijd de enigszins afgeragde VW LT diesel........... vanwege het soepele motorkarakter en het heerlijke geluid !
Ben benieuwd naar je revisie-ervaringen !
Wie weet oant sjen op de Fryske FolFo Twafjittich-meeting (moet er toch maar 'ns van komen)
Nou, meer met mijn vingers. Maar bij het woord 'revisie' gaan mijn nekharen alweer overeind staan

De D24 heeft inderdaad een heerlijk geluid, dat hoor ik vaker.
Bedoel je trouwens zoiets:
![[Afbeelding: vwltsstea4.jpg]](http://img135.imageshack.us/img135/2504/vwltsstea4.jpg)
Zo'n fantastische motor in zo'n lelijke auto. Zonde...
We moeten inderdaad maar eens een datum prikken voor een Fryske meeting. Ik zal zo wel een topic starten onder 'evenementen'.
Filip schreef:kunnen jullie nog een nieuwe collega gebruiken op het werk? Rolling Eyes
Maar balen Erik, mijn Diesel had na 400.000 wat olie in koelsyteem, ( liep nog als een trein) maar na montage van complete nieuwe kop, roetvrij tokkelen! Dit koste toch ook een 1200 euri, maar is wel stukkie minder!
Helaas berustte deze opmerking niet op de werkelijkheid. Ik verdien het wel, maar krijg het helaas niet

Tja, dat mag ook wel na 4 ton. Wat voor olie gebruik je trouwens?
1980 GL Diesel (USA)