13 December 2006, 23:11
Klote van je diesel zeg. Maar eens gereviseerd zou 'ie dan toch weer vele jaren mee kunnen gaan.
Als je wat op de brickboard rondkijkt zul je wel vlug aanvoelen wat Amerikanen vinden van diesels in het algemeen en de D24 in't bijzonder.
Ze moeten er niet te veel van weten. Trouwens de mechaniciens (ook van de dealer) daar weten er simpelweg niet veel van. En met een D24 is een bekwame monteur goud waard.
Stond er trouwens in jouw US handleiding niet iets van een 12500km onderhoudsinterval (herinner me een ander topic)? In de EU handleidingen is dat 7500km
hock:
Hoe kwam je eigenlijk tot deze problemen (behalve dan de olie op't spruitstuk en 't olieverbruik)? Had je een hoog verbruik of onregelmatige loopcultuur,...
Trouwens: goede keuze om geen turbo te nemen. Te veel stress voor het blok, oververhitting en verhoogde slijtage zouden volgen. Qua duurzaamheid is het D24 blok (vooral de latere jaren, schijnbaar hadden de eerste jaren wat gietproblemen -aldus een volvomonteur op rust uit de buurt) het beste. Je komt gewoon wat later op je bestemming
Mits goed onderhoud en rustig warmrijden kun je trouwens nog goed mee met het verkeer (wel iets minder met de automaat vrees ik). [In casu mijn blokje: Kruissnelheid van 130-140 op teller (ong 120-127 'echt') lukt goed, verbruik wordt dan 7 ÃÂ 7,5 liter/100km. Als ik geen snelweg doe (dus 50-70-90/100 rij) dan wordt het verbruik zo'n 6 ÃÂ 6,5 liter/100km (er mocht inderdaad een 6de versnelling bijkomen voor de snelweg).
Veel geluk!
Als je wat op de brickboard rondkijkt zul je wel vlug aanvoelen wat Amerikanen vinden van diesels in het algemeen en de D24 in't bijzonder.
Ze moeten er niet te veel van weten. Trouwens de mechaniciens (ook van de dealer) daar weten er simpelweg niet veel van. En met een D24 is een bekwame monteur goud waard.
Stond er trouwens in jouw US handleiding niet iets van een 12500km onderhoudsinterval (herinner me een ander topic)? In de EU handleidingen is dat 7500km

Hoe kwam je eigenlijk tot deze problemen (behalve dan de olie op't spruitstuk en 't olieverbruik)? Had je een hoog verbruik of onregelmatige loopcultuur,...
Trouwens: goede keuze om geen turbo te nemen. Te veel stress voor het blok, oververhitting en verhoogde slijtage zouden volgen. Qua duurzaamheid is het D24 blok (vooral de latere jaren, schijnbaar hadden de eerste jaren wat gietproblemen -aldus een volvomonteur op rust uit de buurt) het beste. Je komt gewoon wat later op je bestemming

Mits goed onderhoud en rustig warmrijden kun je trouwens nog goed mee met het verkeer (wel iets minder met de automaat vrees ik). [In casu mijn blokje: Kruissnelheid van 130-140 op teller (ong 120-127 'echt') lukt goed, verbruik wordt dan 7 ÃÂ 7,5 liter/100km. Als ik geen snelweg doe (dus 50-70-90/100 rij) dan wordt het verbruik zo'n 6 ÃÂ 6,5 liter/100km (er mocht inderdaad een 6de versnelling bijkomen voor de snelweg).
Veel geluk!
Roll<br /><br />"Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and danced naked on top of a harpsichord singing 'Cunning plans are here again'."