9 December 2006, 00:18
TheSaint77 schreef:Erik265 schreef:Dan loop ik wel weer het risico dat ik binnen een aantal jaren weer tegen problemen aanloop. Het kost nu wel wat, maar dan heb ik wel een zo goed als nieuwe motor, aangezien ik nog heel lang in deze auto wil blijven rijden. En de carrosserie is nog in uitstekende staat, daar zal het ook niet aan liggen.
Je kan beter eens in België vragen. Daar zijn de prijzen vaak wat lager merk ik. Als je toch tot revisie over wil gaan. Maar ook voor gebruikte motoren is België 'the place to be' als je een dieselmotor zoekt. Ik zou eens aan mn pa kunnen vragen. Die woont daar. Maar hij is alleen nu ff niet zo mobiel want hij heeft net een nieuwe heup.
En anders...is nogal een verschil. ââ¬500 euro voor een gebruikte motor of ââ¬5000. Voor ââ¬500 kun je wel weer een paar jaar voorruit natuurlijk. Even goed rondbellen. http://www.autorima.nl/ Misschien hebben ze wel een goede turbodiesel uit een 940 ofzo voor je liggen met niet al te veel km's. 200.000km max ofzo denk ik dan aan.
Toch vreemd, deze auto heb je toch nog niet zo lang geleden gekocht als ik mij niet vergis? Heb je de verkoper al eens gevraagd hoe dat nu komt? En hoeveel km's heeft ie nu gereden?
Zowieso zou ik direct nu een turbo intercooler erbij gaan plaatsen als je toch aan de gang gaat. Kost wel wat extra moeite qua plaatsing en verbouwen van je uitlaat, maar dan heb je tenminste wel veel meer plezier straks.
Ben er nog niet helemaal uit of het een andere motor wordt of revisie. Heb ondertussen al een goedkoper revisieadres gevonden (scheelt 600 euro). Als ik dan evt. de brandstofpomp niet laat reviseren scheelt dat ook alweer 600 a 700 euro en dan wordt het bedrag al een stuk minder. Kom ik rond de 3000 euro uit.
Of inderdaad een andere motor (met Turbo 8), dat is natuurlijk ook een goede optie. Maar wel ÃÂÃÂn met meer risico. Is het trouwens wel een goede combinatie, Turbo met een 3-trapsautomaat? En kun je zonder teveel moeite een 940 motor in een 240 plaatsen?
Waar zouden jullie in mijn geval voor kiezen? Een andere motor gaat wel ten koste van de originaliteit, iets wat ik wel belangrijk vind. Is een turbomotor dan juist een waardevermindering- of vermeerdering?
Graag jullie advies. Alleen kom ik er niet uit :-s :-k
1980 GL Diesel (USA)