7 December 2006, 22:47
Citaat:Ik heb vandaag contact gehad met de monteur. Hij kwam op mij goed over. Hij woont vlak bij me, ik kan de auto 's avonds bij hem brengen en hij rijdt hem dan naar de garage. Scheelt mij weer snipperuurtjes. Cool
Hij gaat er serieus werk van maken; compressie meten, motor schoonspuiten en dan kijken waar de olie vandaan komt en hij had nog een flink aantal ideeen. Dus ik heb er tot nu toe een goed gevoel over en hopelijk blijft het bij het vervangen van een klepdekselpakking o.i.d.
Als ik in ieder geval maar weet wat het probleem is, dan zijn we in ieder geval een stap verder. Confused
Nou, het probleem is bekend: zuigers versleten

Mijn 6-cilinder blijkt geen olie te lekken, maar te verbruiken. En bijna geen compressie. Het starten werd de laatste maanden ook al steeds moeilijker, dus weinig hoop had ik al niet meer en mijn vrees is dus waarheid geworden.
Vanwege de goede staat van de rest van de auto wil ik hem niet kwijt, dus blijven er twee opties over: revisie of ruilmotor. Ik heb vanmiddag de prijzen doorgekregen

Complete revisie incl. brandstofpomp en BTW: â⬠4263.-
Ruilmotor incl. BTW: ââ¬5140,- #-o
Ik zal morgen zelf nog twee offertes aanvragen, maar het gaat me in ieder geval een maandloon kosten. :wink: Maar ik wil het nu wel in ÃÂÃÂn keer goed doen. Ik wil nog heel lang in mijn tank blijven rijden en de kosten haal ik er na een paar jaar wel weer uit, maar wel een flinke tegenvaller natuurlijk.
1980 GL Diesel (USA)