26 October 2006, 20:20
Yup,
De volgende behandelingen onder leiding van Bert en Marnix van HRW uitgevoerd:
- Kop gedemonteerd
- Alles schoon gemaakt in de wasmachine
- Kleppen gepolijst en schoongestraald
Nog een dag (!) zitten frezen op de inlaatpoorten om de spruitstukken en de ITB's naadloos te krijgen. Met spectaculair resultaat.
Golfballetje effect op de inlaatpoort toegepast (allemaal kleine kuiltjes gemaakt)
- Inlaat poorten pas gemaakt
- Golfballetjes effect ingeslepen
- Kleppen geslepen
- Zittingen opnieuw geslepen
- De klepgeleiders geruimd (waren te smal voor de klep....)
- De boel weer gemonteerd en de klepspeling bekeken.
- De boel gedemonteerd en kleppen hier en daar ingekort
- De boel opnieuw gemonteerd en klepspeling afgesteld
- Inlaatspruitstukpakking pas gemaakt
- Nog het een en ander gereinigd en gestraald (T oog wil ook wat)
- De kop uitgeliterd om de compressie verhouding te berekenen (1:11)
Alles is nu 100% naar mijn zin, op het nokkenaswiel na. Daarvoor gaat een nieuwe besteld worden, een verstelbare. Aan de kop kan het dan niet meer liggen.
De volgende behandelingen onder leiding van Bert en Marnix van HRW uitgevoerd:
- Kop gedemonteerd
- Alles schoon gemaakt in de wasmachine
- Kleppen gepolijst en schoongestraald
Nog een dag (!) zitten frezen op de inlaatpoorten om de spruitstukken en de ITB's naadloos te krijgen. Met spectaculair resultaat.
Golfballetje effect op de inlaatpoort toegepast (allemaal kleine kuiltjes gemaakt)
- Inlaat poorten pas gemaakt
- Golfballetjes effect ingeslepen
- Kleppen geslepen
- Zittingen opnieuw geslepen
- De klepgeleiders geruimd (waren te smal voor de klep....)
- De boel weer gemonteerd en de klepspeling bekeken.
- De boel gedemonteerd en kleppen hier en daar ingekort
- De boel opnieuw gemonteerd en klepspeling afgesteld
- Inlaatspruitstukpakking pas gemaakt
- Nog het een en ander gereinigd en gestraald (T oog wil ook wat)
- De kop uitgeliterd om de compressie verhouding te berekenen (1:11)
Alles is nu 100% naar mijn zin, op het nokkenaswiel na. Daarvoor gaat een nieuwe besteld worden, een verstelbare. Aan de kop kan het dan niet meer liggen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl