25 October 2006, 01:08
Weer een hele dag staan schaven en verspanen aan de kop. De kleppen zijn geslepen, de zittingen zijn geslepen, de kop is gevlakt... De inlaatkanalen zien er zeer spectaculair uit en ik heb mezelf verrast met een mooi gepolijste overgang tussen het spruitstuk en de kop. Naadloos ! Wel een hoop werk zeg.. Voorts een speciale bewerking uitgevoerd om de lucht niet aan het spruitstuk te laten verkleven. De kleppen sluiten nu weer 100 % en alles ziet er tip-top uit.
De EGR gaten moeten nog afgedicht (EGT ?? Hmm..),
De boel nog een laatste keer in de wasmachine....
En dan kan het zaakje weer in elkaar met nieuwe pakkingen. Bij elkaar een enorme operatie, maar hopenlijk wel met een spectaculair resultaat. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als de kleppen dadelijk wel netjes gesteld zijn en de nokkenas op tijd staat. Dat zou nogal eens een verandering kunnen geven.
De EGR gaten moeten nog afgedicht (EGT ?? Hmm..),
De boel nog een laatste keer in de wasmachine....
En dan kan het zaakje weer in elkaar met nieuwe pakkingen. Bij elkaar een enorme operatie, maar hopenlijk wel met een spectaculair resultaat. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als de kleppen dadelijk wel netjes gesteld zijn en de nokkenas op tijd staat. Dat zou nogal eens een verandering kunnen geven.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl